Diskuze

Nejistá rychlotrať do Drážďan. Železničáři řeší, jak ji vtěsnat do krajiny

Povede plánovaná rychlotrať do Drážďan pod Litoměřicemi na levé, nebo pravé straně Labe? Správa železnic po covidové pauze rozjíždí nové kolo jednání se sdruženími a obcemi v trase plánované dráhy. Ty dlouhodobě protestují především proti variantě, která nad Roudnicí nad Labem převede vlaky na pravou stranu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tyhle vysokorychlostni trate se vubec nepodobaji nakladni doprave. Ze 70% stoji nad zemi na sloupech, sem tam nejaky tunel nebo povrch. Proto nezabiraji ani ornou pudu, asi jako vedeni vysokeho napeti. A take jsou misty i lacinejsi nez klasicke trate. . . . Leta jsem projizdel vedle tech francouzskych a spanelskych, tak vim jak vypadaji.

0 0
možnosti

Hýžďovozi vozí své hýždě čímkoli - i vrcholně neekologickým autíčkem na baterky - protože jsou vlaky často pomalejší.

0 0
možnosti

A kdyz uz o tom je clanek tak autor clanku mohl dat aspon odkaz na vizualizaci cele te trati/stavby. No udelam to za nej. Zde je odkaz na tu vizualizaci https://youtu.be/TYDZjLAzK1U

Stoji to za to se na to kouknout.

2 0
možnosti

Nejrychlejší tuzemska trasa je projektována do rychlosti 320 km/h a stát ma v roce 2035.

Dobra utopie ;-D;-D. Budou radi kdyz to pojede v nekterych usecich vubec 250 km/h Zas ma nekdo velky oci.

0 0
možnosti

Kdyz to bude nova trat, tak proc to stavet jen pro 250? To by bylo silenstvi, protoze to zase bude na dalsich nekolik set let a 250 delaji jen velehorske alpske zeme jako Svycarsko nebo Rakousko. Ty nase minikopecky a jeste v pohranici se nedaji s Alpami srovnavat. Nejhorsim nasim problemem jsou useky, ktere vedou maximalne pod kopcem vysokym ve stovkach metru. Svycari musi resit nekolikakilometrove hory.

1 0
možnosti

V Česku je zkrátka problém všechno. A když náhodou žádný není, tak se nějaký vymyslí a uměle vytvoří. Pořád je co "řešit" a nikdy nic není vyřešeno.

2 0
možnosti

Klasika. NIMBY. Do toho lživé kampaně - třeba ta v Chlumci o “VRT skrze město” - no a co, že do tunelu půjde kus za městem. Výkřiky typu “na co nám ta trať bude když nemáme zastávku u nás na vesnici?” a podobně.

SŽ možná stavbu připraví, ale pak přijde pan Patrik jako Voda z Tetčic, Děti (spratci) země a další pochybná sdružení, kteří budou v poslední možný den podávat námitky ve formě prázdného bílého papíru a následně je po vyzvání v poslední možný den doplní. A v každém kole pořád dokola to stejné. A když už jim dojdou námitky, tak začnou napadat podjatost úřadu stejně jako v Přerově (protože přerováci by D1 opravdu chtěli, tudíž jsou na stavebním úřadě v Přerově podjatí) a podobně. Výsledek? Pár jedinců blokující stavbu pro statisíce lidí jen tak, protože můžou, protože oni rozhodli, že ta stavba není třeba (viz D55 kolem Zlína).

Problém je u nás taky ten, že všechno se musí řešit dopředu - třeba protihlukové stěny. Ne že by se postavily základní stěny, následně změřil reálný hluk a podle toho se stavěly dostavěly stěny, ale řeší se to přesně naopak. Nebo třeba studie rozptylových podmínek, kterou si tito aktivisté vymůžou, následně 6 let blokují rozhodování úřadů dokola se opakujícími připomínkami, načež vyžadují novou studii rozptylových podmínek, protože ta původní je zastaralá. Nejlepší je, že jde zdržet stavbu 20 km úseku dálnice jen na základě toho, že ŘSD za každý pokácený strom vysází 2 a aktivisté chtějí 3....

Taky se soudně musí vyřešit platnost studie EIA. Dle právního výkladu ŘSD je to podklad pro rozhodnutí o stavebním povolení, tudíž její platnost nesmí vypršet před vydáním SP. Avšak podle aktivistů nesmí její platnost vypršet před kopnutím do země.....

Všichni na Správě železnic mají můj obdiv, protože pouštět se do takové stavby s vidinou všech těchto problémů...

16 0
možnosti

Ono těch problémů je víc. Třeba že EIA se považuje jen za formální překážku a tak se dělá "aby to vyšlo" a když to nevychází, tak se třeba výsledky studií dezinterpretují nebo selektivně ignorují a jsou v ní vnitřní rozpory. On to nikdo nedělá, ale bývá zajímavé srovnat dokumentaci s přílohama, člověk někdy nestačí zírat. A EIA nemá opravné nástroje, takže spousta sporů v následných řízeních má původ zde a dalo se tomu předejít. Nebo už jsem viděl, že přímo v DÚR bylo kapacitní posouzení a bezpečnostní audit, který dokládal dost zásadní problémy do budoucna, aniž by se to v DÚR jakkoliv reflektovalo. A když ta příprava staveb vypadá takhle, tak je celkem logický, že každý kdo není padlý na hlavu dělá proti podobným stavbám ve svém okolí, které neřeší nějaký jeho problém, maximum možného.

0 3
možnosti

A už je někde k dispozici k přečtení koncepce celostátní dopravní politiky, do níž tato trať zapadne? Myslím plánovaná jízdní doba mezi hlavními uzly, takt, návaznosti atd.

Nebo je to zase tradiční akce typu začneme betonovat, a ono to nějak dopadne?

3 10
možnosti

No ne, pánové mínusáři, já jen, že Švýcaři si nejprve vytipovali síť základních uzlů, mezi kterými musí jízdní doba dálkových vlaků činit 50 min. Do těchto uzlů přijíždí vlaky ve 5 minut před celou hodinou, a rozjíždí se 5 minut po celé. Tak můžete snadno cestovat po celém Švýcarsku, a v každém uzlu máte šanci přestoupit. A tomuto základnímu taktu je podřízena výstavba všech tratí ve Švýcarsku. Není tedy divu, že se tam žádné VRT nestaví.

Tak se jen ptám, do jaké ucelené koncepce zapadá VRT do Drážďan. Jestlli to má být stejné jako se stavbou nového nádraží v Brně, o kterém bylo rozhodnuto bez vyhodnocení aktuální frekvence cestujících (viz příslušný dokument na europointu), tak je nejvyšší čas ten nesmysl zastavit.

6 4
možnosti
  • Nejčtenější

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

27. března 2024  17:29

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...

Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit

23. března 2024

Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

25. března 2024  11:54

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...

Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci

27. března 2024  11:17

Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů

25. března 2024  18:42

Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...

Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat

28. března 2024  12:31

Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...

Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově

28. března 2024  12:17

Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...

Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman

28. března 2024  11:32

Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...

Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů

28. března 2024  10:58

Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!