Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kultovní reklamy: Žena u pivařů neprošla. Prodeje zvýšil až Divnej vrchní

  11:00aktualizováno  11:00
Koncem roku 1997 čelil osmý největší pivovar v zemi z Velkých Popovic vážným problémům kvůli propadu prodejů. Žena v reklamě jako nositel hodnot ve spojitosti s popíjením piva nezabrala. Kozla do hry vrátila až kampaň Divnej vrchní a Divná vrchní.

V soutěži o nejefektivnější reklamu Effie si kampaň na Kozla v roce 1999 odnesla druhé místo. „V komunikaci značky přináší nejen dlouhodobé zvýšení prodeje, ale též pomáhá prohlubovat věrnost zákazníků a hodnoty značky,“ uvedla porota.

Seriál kultovní reklamy

Každou středu a pátek na iDNES.cz

Reklama byla jednoduchá, vtipná a zasazená do tradičního prostředí pivní kultury v České republice. Tím se odlišovala od předchozí nevydařené kampaně „Dívka a Kozel“.

„Předcházela tomu velice prapodivná kampaň, ve které figurovala žena v roli svůdnice. Obrat šel ale dolů. Nebylo žádoucí, aby pivo takhle propagovaly ženy. O kampani se vědělo, všichni o ní věděli, ale prodeje Velkopopovického Kozla klesly,“ popsal realitu odborník na reklamu Jiří Mikeš.

V neúspěšné reklamě se objevila herečka Kateřina Hrachovcová-Herčíková, kterou proslavil seriál Život na zámku. V záběru sedí v idylické přírodě na stromě a vyznává se k lásce k pivu a k velkopopovickému knížeti. Scénka působila jako z pohádky. Už v této reklamě má vrchní hlavu kozla.

V roce 1997 čelil Pivovar Velké Popovice s tržním podílem 2,5 procenta vážným poklesům v prodeji. Výroba a prodej klesly na své dno, až na 460 tisíc hektolitrů. Zdrojem problémů byla slabší kvalita výrobku v minulosti, ale také nepodařená komunikace značky.

Trend se z nepříznivých čísel začal otáčet po odvysílání kampaně Divnej vrchní. Autorem spotu je agentura Ogilvy&Mather, která za reklamu utratila částku mezi 10 a 20 miliony korun.

Recept byl vlastně docela jednoduchý. Pivo se zasadilo do prostředí klasické pivnice, těžištěm byl pak překvapivý moment v závěru, kdy vrchní roznáší pivo v groteskní masce kozla, zatímco to glosují štamgasté: „Pivo je jako křen, jen ten vrchní je nějakej divnej.“ Právě herecká přesvědčivost štamgastů je jedním z důvodů, proč byla reklama tak úspěšná.

„Propady se okamžitě zastavily, Kozel se stal opět populárním,“ vzpomíná Jiří Mikeš, který působil v Asociaci komunikačních agentur. Od roku 2002 je Velkopopovický Kozel součástí skupiny SABMiller, světové dvojky v pivovarnictví. Je tak pod jednou střechou se značkami Radegast, Gambrinus a Pilsner Urquell.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kafe X v San Franciscu otevřela první robotickou kavárnu
Zdaňme roboty, kteří připraví lidi o práci, navrhují Zelení a Piráti

Desítky miliard korun v budoucnu vypadnou na příjmech státu z daní a z pojistného. A na vině budou roboti. Varují před tím ve svých volebních programech Zelení...  celý článek

Demontáž bezmála 47 metrů vysoké ocelové konstrukce potrvá zhruba týden.
Bilance za těžbu uranu na Českolipsku: stát zaplatí dalších 25 miliard

Likvidace následků těžby uranu v oblasti Stráže pod Ralskem na Českolipsku bude od začátku příštího roku do úplné nápravy území stát ještě 24,8 miliardy korun....  celý článek

Vít Pravda, jednatel diskontního řetězce Lidl.
Změníme trh se stravenkami, srazíme provize, říká jednatel Lidlu

O tuzemský stravenkový trh se dělí jen několik firem. Do ringu nedávno vstoupil řetězec Lidl. Konkurence už začala reagovat snižováním cen, tvrdí jednatel Vít...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.