Dlouho očekávaná oprava D1 může začít, neúspěšné firmy se neodvolaly

  15:09aktualizováno  15:09
Dlouho očekávaná oprava dálnice D1 může začít. První přijdou na řadu úseky mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou a mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Neúspěšné stavební firmy, Eurovia CS a Habau, se totiž neodvolaly k antimonopolnímu úřadu proti výsledkům výběrových řízení. Ředitelství silnic a dálnic začne v pondělí firmám předávat stavby. Přesné termíny a plány prací zveřejní až poté.

Dopravní omezení po dobu modernizace dálnice D1 | foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic už však nic nebrání v tom, aby podepsalo s vítěznými společnostmi smlouvy. Těmi jsou konsorcium firem Colas CZ a Porr a OHL ŽS společně s Alpine Bau CZ. 

Termín na odvolání neúspěšných účastníků tendru vypršel o půlnoci ze čtvrtka na pátek. "Žádný z nich však této možnosti nevyužil, proto ŘSD nic nebrání v tom, aby v následujících týdnech podepsalo smlouvy se zhotoviteli," uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Během příštího roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti

Během roku zahájí ŘSD po letech příprav modernizaci dálnice až na pěti úsecích o celkové délce 40 kilometrů.

Vítězné firmy úseku Větrný Jeníkov - Jihlava nabídly cenu ve výši 69 procent předpokládané ceny a závazek záruky na stavbu v délce 10 let. Proti výsledkům výběrového řízení však podala námitku společnost Eurovia.

Práva na podání námitky vůči výsledkům výběrového řízení využil jeden z neúspěšných uchazečů také u úseku Lhotka - Velká Bíteš. Tam vyhrála cena ve výši 62 procent předpokládané ceny a opět desetiletá záruka. Námitku však podala společnost Habau.

Námitky ale ŘSD v desetidenní lhůtě zamítlo a oba stěžovatelé měli dalších 10 dní na případné podání návrhu na přezkoumání rozhodnutí u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ani jedna ze společností se však na ÚOHS ve stanoveném termínu neobrátila.

Ředitelství silnic tak začne v pondělí firmám předávat stavby. Přesné termíny a plány prací správce českých dálnic zveřejní až poté.

U dalšího z úseků modernizace, Velká Bíteš – Devět křížů, se ještě na případné odvolání čeká. Termín v tomto případě vyprší koncem příštího týdne. V případě úseků Loket – Hořice a Šternov – Psáře přišly námitky ze strany neúspěšných uchazečů v pátek a ještě se k nim musí vyjádřit ŘSD.

Celá modernizace vyjde na 14 miliard

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle aktuálních odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard Kč, počítá se s využitím peněz z Evropské unie.

- čtk-

Autor:


Nejčtenější

Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...



Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...

Smrt novináře ničí saúdskou reputaci na trzích, investoři se zbavují akcií

Saúdskoarabský novinář Džamál Chášakdží (1. února 2015)

Zahraniční investoři se během minulého týdne ve velkém zbavovali saúdských akcií. Čistá hodnota jejich prodeje činila...

„Zemanův vodní kanál“ se vyplatí, tvrdí studie. Vyjde nejméně na 281 miliard

Kanál Dunaj - Odra - Labe, severní větev, Poodří, DOL,

Megalomanský vodní projekt Dunaj–Odra–Labe má ekonomický smysl, tvrdí studie proveditelnosti, která se zpracovávala dva...

Další z rubriky

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Dražší německé mýto nás zničí, bojí se české firmy. Platí až trojnásobek

Německá dálnice A9 na severu Mnichova. (ilustrační foto)

Až trojnásobné výdaje za mýto na německých dálnicích zatěžují po letošním zdražení české kamionové firmy. Pro část...



Najdete na iDNES.cz