Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

  13:58aktualizováno  13:58
Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila obrat o 678 milionů korun na 8,5 miliardy korun. Výrazně jí rostou prodeje biokosmetiky a biopotravin.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: DM

„Plánujeme spustit e-shop. Je to velmi aktuální. V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi, ke spuštění by mělo dojít začátkem roku 2018,“ přiblížil jednatel společnosti Gerhard Fischer. Domácí konkurence Rossmann a Teta přes internet zatím neprodávají, na trhu se však v poslední době objevují noví, čistě internetoví prodejci se zaměřením na drogistické zboží.

Po Německu a Rakousku se tak Česká republika stane v pořadí třetím trhem, kde se společnost opře také o on-line prodeje. Řetězec drogerií, který je v tuzemsku od roku 1992, působí včetně ČR ve dvanácti evropských zemích. Zaměřuje se především na Německo, Rakousko, Česko a trhy východní Evropy. Ze sousedních států není jen v Polsku. Svůj byznys rozjíždí i v Itálii, kde však zatím neotevřela žádnou prodejnu, na spuštění se však připravuje. První prodejny otevřou na začátku prosince.

Drogerie dm má v tuzemsku 224 kamenných obchodů (loni otevřela tři nové) a 2830 spolupracovníků - tedy zaměstnanců, pracovníků s kratšími úvazky a brigádníků. Meziročně navýšila obrat o 8,6 procenta, ze 7,85 na 8,53 miliardy korun.

Podle jednatelky Martiny Horké k tomu přispívá razantní růst podílu privátních značek a politika dlouhodobě snížených cen, kdy síť drží nižší ceny minimálně čtyři měsíce. Tato strategie je nástrojem tvrdého konkurenčního boje například mezi německými drogistickými řetězci, v tuzemsku se spíš stále uplatňují slevové akce.

„Věnovali jsme se zejména rozšiřování sortimentu přírodní kosmetiky,“ uvedla Horká. Drogerie má přes 4 tisíce produktů privátních značek. Segment biokosmetiky zároveň patří k nejrychleji rostoucím artiklům. Prodeje se meziročně zvýšily zhruba o 70 procent. O třicet procent více síť dm prodala i biopotravin.

Společnost v tuzemsku za rok investovala 183 milionů korun, mimo jiné do modernizace prodejen, přemístění vybraných obchodů, ale i na podporu privátních značek a strategie dlouhodobých cen. V příštím roce proinvestuje 190 milionů.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Mám obavu, že přijde nová světová hospodářská krize, varuje Zeman

Prezident Miloš Zeman při setkání se zástupci německých firem, které investují...

Prezident Miloš Zeman se obává další světové hospodářské krize. Podle něj za každou takovou krizí stojí „blbost...

Další z rubriky

Zdravá Cola se špetkou marihuany: rýsuje se partnerství z rozumu

Ilustrační snímek

Americká společnost Coca-Cola jedná s kanadským pěstitelem marihuany Aurora Cannabis o výrobě nápojů s obsahem...

Albert zvyšuje mzdy. Od ledna přidá v průměru 17 procent

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Tisícům pokladních, prodavačů, pekařů a skladníků zvýší obchodní řetězec Albert od ledna 2019 mzdy. Zaměstnanci si...

Učíme pít naše pivo Chorvaty i Němce, říká ředitel pivovaru Svijany

Ředitel pivovaru Svijany Roman Havlík

Export ze Svijan v posledních letech silně roste. Avšak plné ruce práce má pivovar také se sháněním nových lidí....

Najdete na iDNES.cz