Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

  13:58aktualizováno  13:58
Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila obrat o 678 milionů korun na 8,5 miliardy korun. Výrazně jí rostou prodeje biokosmetiky a biopotravin.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: DM

„Plánujeme spustit e-shop. Je to velmi aktuální. V tuto chvíli se nacházíme ve vývojové fázi, ke spuštění by mělo dojít začátkem roku 2018,“ přiblížil jednatel společnosti Gerhard Fischer. Domácí konkurence Rossmann a Teta přes internet zatím neprodávají, na trhu se však v poslední době objevují noví, čistě internetoví prodejci se zaměřením na drogistické zboží.

Po Německu a Rakousku se tak Česká republika stane v pořadí třetím trhem, kde se společnost opře také o on-line prodeje. Řetězec drogerií, který je v tuzemsku od roku 1992, působí včetně ČR ve dvanácti evropských zemích. Zaměřuje se především na Německo, Rakousko, Česko a trhy východní Evropy. Ze sousedních států není jen v Polsku. Svůj byznys rozjíždí i v Itálii, kde však zatím neotevřela žádnou prodejnu, na spuštění se však připravuje. První prodejny otevřou na začátku prosince.

Drogerie dm má v tuzemsku 224 kamenných obchodů (loni otevřela tři nové) a 2830 spolupracovníků - tedy zaměstnanců, pracovníků s kratšími úvazky a brigádníků. Meziročně navýšila obrat o 8,6 procenta, ze 7,85 na 8,53 miliardy korun.

Podle jednatelky Martiny Horké k tomu přispívá razantní růst podílu privátních značek a politika dlouhodobě snížených cen, kdy síť drží nižší ceny minimálně čtyři měsíce. Tato strategie je nástrojem tvrdého konkurenčního boje například mezi německými drogistickými řetězci, v tuzemsku se spíš stále uplatňují slevové akce.

„Věnovali jsme se zejména rozšiřování sortimentu přírodní kosmetiky,“ uvedla Horká. Drogerie má přes 4 tisíce produktů privátních značek. Segment biokosmetiky zároveň patří k nejrychleji rostoucím artiklům. Prodeje se meziročně zvýšily zhruba o 70 procent. O třicet procent více síť dm prodala i biopotravin.

Společnost v tuzemsku za rok investovala 183 milionů korun, mimo jiné do modernizace prodejen, přemístění vybraných obchodů, ale i na podporu privátních značek a strategie dlouhodobých cen. V příštím roce proinvestuje 190 milionů.

Autor:



Nejčtenější

Válka o prodavačky pokračuje. Nástupní mzda v Lidlu bude 28 tisíc

Nová prodejna v Berouně se otevře v následujících týdnech.

Diskonty Lidl v Česku zvýší od března nástupní mzdu pokladních a prodavaček na 28 tisíc korun, tedy o pětinu. V Praze a...

Fronty i na půl hodiny. Kaufland má málo pokladních, lidé si stěžují

(Ilustrační snímek)

V Kauflandu na pražském Bohdalci je 25 pokladen, v posledních dnech je však běžné, že fungují jen čtyři. Nakupujících...



Diesely v Německu už nikdo nechce. Ceny ojetin srážejí čachry s emisemi

(Ilustrační snímek)

V Německu za poslední rok výrazně klesl prodej nových naftových aut, ceny těch ojetých šly znatelně dolů. Vývoj souvisí...

Prodávat kostku másla za 90 korun byla zlotřilost, říká majitel Madety

Předseda představenstva a generální ředitel Madeta a. s. Milan Teplý.

Majiteli českobudějovické Madety Milanu Teplému sice bude příští rok v březnu 70 let, ale podnik stále řídí pevnou...

Bílý prášek není z mléka. Místo sušené smetany si do kávy sypete chemii

Sypaná smetana do kávy

Lidé, kteří si do kávy sypou instantní smetanu, by se měli mít na pozoru. Coffee creamer, bělidlo do kávy, instantní...

Další z rubriky

Tesco vyvíjí novou značku. Cenově se chce vyrovnat Lidlu

(Ilustrační snímek)

Skupina Tesco chce vyvinout samostatnou značku, díky které by se svými cenami přiblížila velkým konkurentům, jaké...

Pro pojistku a zároveň do kavárny. Pojišťovna Direct má nový koncept

Pojištění u kávy. Direct otevřel nový koncept, který kombinuje pojišťovnu s...

Kavárna s dětským koutkem a zároveň pojišťovna. Společnost Direct přišla s novým konceptem, který chce zákazníky zlákat...

ČEZ letos investuje v Temelíně téměř miliardu korun

ilustrační foto

Energetický gigant ČEZ letos investuje do modernizace jaderné elektrárny Temelín 900 milionů korun. Jde o šedesát...

Najdete na iDNES.cz