Drogerie dm.

drogerie dm. | foto: Profimedia.cz

dm drogerie chystá v Česku expanzi, počet prodejen chce zdvojnásobit

  • 7
Drogistický řetězec dm drogerie chce v Česku do roka vyrůst a patnáct až dvacet obchodů. O víkendu to potvrdil jeho šéf Götz Werner. Dnes má 150 prodejen a podle Wernera je v ČR stále dost bílých míst. To, že by jednal na tuzemském trhu o převzetí některého z konkurentů, odmítl.

Podle Hospodářských novin chce ještě letos posílit o deset nových prodejen také drogerie Rossmann, přestože má podle posledních známých čísel z roku 2007 kumulovanou ztrátu 568,5 milionu korun a její majitelé v příloze poslední účetní závěrky vyjádřili pochybnosti o tom, zda je v činnosti schopna pokračovat.

Rozšiřovat se chce i síť Schlecker či společnost p.k. Solvent, která sdružuje více než 860 drogerií Teta či Family. "Určitě budeme síť rozšiřovat, přesná čísla ale nesdělujeme," řekl Zdeněk Moravec z firmy p.k. Solvent.

Loni se dm výrazně dařilo

Řetězec dm drogerie markt v hospodářském roce 2008, který skončil loni v září, zvýšil v Česku čistý zisk meziročně z 30,6 milionu korun na 116,7 milionu korun. Řetězci loni v Česku vzrostly i tržby, a to meziročně o 749 milionů korun na 3,474 miliardy korun. Podle jednatele firmy Gerharda Fischera to byl rekordní rok.

Firma dm drogerie markt byla založena v roce 1992. Jejím stoprocentním vlastníkem je společnost dm Rakousko, která na konci posledního obchodního roku měla v Rakousku, ČR, Maďarsku, Slovinsku, Chorvatsku, Srbsku, Bosně a Hercegovině, Rumunsku, Bulharsku a na Slovensku 1012 drogistických prodejen. Obrat sítě dm drogerií předloni v těchto zemích vzrostl o více než 13 procent na 4,7 miliardy eur.