Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Handrkování o drážního regulátora je u konce. Ministr Ťok prosadil Kodyma

  14:50aktualizováno  14:50
Předsedou nového regulačního úřadu v dopravě se stane Pavel Kodym, do funkce ho na šest let jmenovala vláda. Návrh ministra za hnutí ANO Dana Ťoka prošel až napodruhé. Kodyma jako šéfa drážního regulátora navrhl už na začátku letošního roku, vláda ale s jeho jmenováním napoprvé nesouhlasila.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nové výběrové řízení proto ministerstvo dopravy narychlo vyhlásilo na konci letošního ledna, do konce prvního únorového týdne pak měli zájemci o tuto pozici podat přihlášky. Přihlásili se čtyři zájemci.

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity dopravcům na přeplněných železničních tratích či chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám.

Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře. Převzít by tak měl část kompetencí i zaměstnanců Drážního úřadu. Ten je organizací podřízenou ministerstvu dopravy, a nemůže tak plnit funkci nezávislého regulátora, kterého po Česku požaduje EU. Nový předseda by jej měl řídit šest let.

Úřadovat se začne v dubnu

Takzvaný drážní regulátor by měl začít fungovat v dubnu. „Nový předseda Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře musí co nejdříve projednat s ministerstvem financí a ministerstvem vnitra systemizaci služebních míst, předložit ji vládě, zajistit výběrová řízení na obsazení nově vzniklých pozic a připravit celý úřad, aby mohl od dubna začít fungovat,“ uvedl v tiskovém prohlášení Ťok.

Kde bude nový úřad sídlit není doposud jasné. V minulosti se hovořilo o tom, že Kodym bude mít kancelář v budově ministerstva dopravy, kde sídli i České dráhy. Nyní se hovoří o Úřadu vlády.

Kodym v současnosti pracuje v Českých drahách jako systémový specialista na odboru kolejových vozidel. Zodpovídá za nákup a hospodaření s drážními vozidly, v letech 2003 až 2013 byl ředitelem Drážního úřadu, předtím působil v různých pozicích v Československých a následně pak v Českých drahách. Vystudoval dopravní a manipulační techniku se specializací na kolejová vozidla na Fakultě strojního inženýrství ČVUT.

Autoři: ,


Nejčtenější

Řetězce zveřejnily, kolik platí pokladním, a stejně o ně mají nouzi

pokladní, ilustrační snímek

Výše průměrné mzdy, kterou platí řetězce prodavačům a pokladním, byla donedávna tabu. Předloni ji začal zveřejňovat...

Jak jedí chudé rodiny? Před výplatou o chlebu, po ní pizza a ovoce

Krajíce natřete hořčicí a domácí majonézou, navrch rozdrobte čedar.

Na jídlo a potřeby pro chudé může Česko čerpat 700 milionů korun z Fondu evropské pomoci nejchudším osobám. Většina...



„Levná“ pracovní síla není levná. Rumuni v Česku vydělávají víc než Češi

Ilustrační snímek

Občané Rumunska, kteří pracují v České republice, mají vyšší průměrnou mzdu než zaměstnanci s českým občanstvím. V...

Japonská společnost se omluvila za zaměstnance, protahoval si pauzu na oběd

Fast food, Japonsko

Japonská městská vodárenská společnost se na tiskové konferenci pro média omluvila za to, že jeden z jejích zaměstnanců...

Návrh rozpočtu EU je pro Česko naprosto nepřijatelný, tvrdí Babiš

Premiér Andrej Babiš (4.6.2018)

Návrh rozpočtu Evropské unie na příští programovací období je pro českou vládu podle premiéra Andreje Babiše (ANO)...

Další z rubriky

Z chudého chlapce se znetvořeným obličejem se stal podnikatel roku z Peru

Peruánec Teodoro Ortiz se ve světě proslavil díky superpotravinám.

Nejdřív se učil prodávat čokoládu na trzích, postupně se Peruánec Teodoro Ortiz propracoval k takzvaným...

Antimonopolní úřad posvětil vstup CITIC Group do CEFC Europe

Sídlo čínské společnosti CEFC v Šanghaji

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže schválil vstup čínské státní společností CITIC Group do společnosti CEFC Group...

Naše ekonomika nesmí stát na modelu Bangladéš, řekla ekonomka v Rozstřelu

Rozstřel s ekonomkou Ilonou Švihlíkovou moderuje šéfredaktor MF DNES Jaroslav...

České hospodářství je na tom nejlépe v posledních deseti letech. Pomalu se však začíná zastavovat a poměrně rychle...

Najdete na iDNES.cz