Handrkování o drážního regulátora je u konce. Ministr Ťok prosadil Kodyma

  14:50aktualizováno  14:50
Předsedou nového regulačního úřadu v dopravě se stane Pavel Kodym, do funkce ho na šest let jmenovala vláda. Návrh ministra za hnutí ANO Dana Ťoka prošel až napodruhé. Kodyma jako šéfa drážního regulátora navrhl už na začátku letošního roku, vláda ale s jeho jmenováním napoprvé nesouhlasila.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Slavomír Kubeš, MAFRA

Nové výběrové řízení proto ministerstvo dopravy narychlo vyhlásilo na konci letošního ledna, do konce prvního únorového týdne pak měli zájemci o tuto pozici podat přihlášky. Přihlásili se čtyři zájemci.

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Pavel Kodym, bývalý ředitel Drážního úřadu

Úřad bude mít za úkol hlídat rovný přístup státu při přidělování kapacity dopravcům na přeplněných železničních tratích či chránit spoje objednané a financované z veřejných peněz proti komerčním linkám.

Na starosti bude mít i přístup k letecké infrastruktuře. Převzít by tak měl část kompetencí i zaměstnanců Drážního úřadu. Ten je organizací podřízenou ministerstvu dopravy, a nemůže tak plnit funkci nezávislého regulátora, kterého po Česku požaduje EU. Nový předseda by jej měl řídit šest let.

Úřadovat se začne v dubnu

Takzvaný drážní regulátor by měl začít fungovat v dubnu. „Nový předseda Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře musí co nejdříve projednat s ministerstvem financí a ministerstvem vnitra systemizaci služebních míst, předložit ji vládě, zajistit výběrová řízení na obsazení nově vzniklých pozic a připravit celý úřad, aby mohl od dubna začít fungovat,“ uvedl v tiskovém prohlášení Ťok.

Kde bude nový úřad sídlit není doposud jasné. V minulosti se hovořilo o tom, že Kodym bude mít kancelář v budově ministerstva dopravy, kde sídli i České dráhy. Nyní se hovoří o Úřadu vlády.

Kodym v současnosti pracuje v Českých drahách jako systémový specialista na odboru kolejových vozidel. Zodpovídá za nákup a hospodaření s drážními vozidly, v letech 2003 až 2013 byl ředitelem Drážního úřadu, předtím působil v různých pozicích v Československých a následně pak v Českých drahách. Vystudoval dopravní a manipulační techniku se specializací na kolejová vozidla na Fakultě strojního inženýrství ČVUT.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kvůli kolapsu D1 ministerstvo zvažuje zakázat kamiony v levém pruhu

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Ministr dopravy Dan Ťok viní z kolapsu dopravy na dálnici D1 především řidiče kamionů a dokonce ve spolupráci s policií...

Brněnský šinkanzen naráží na soláry, SŽDC neuhlídala ochranu rychlostní trati

Vysokorychlostní vlak Šinkanzen přijíždí na nádraží v Tokiu (duben 2016)

Správci železnic objevili při přípravě jednoho ze tří pilotních úseků vysokorychlostních tratí problémy s plánovanou...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Stavbaři z problémového úseku D1 odstoupili od smlouvy s ŘSD

Silničáři a stavbaři se snaží zprovoznit všechny pruhy v kritickém úsek dálnice...

Firmy, které opravují nejdelší modernizovaný úsek dálnice D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, podle očekávání...

Problémový úsek D1 se rozšíří o jeden pruh, dokončí ho jiná firma

Kolony D1

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) kvůli zpoždění prací na opravovaném úseku D1 mezi Humpolcem na 90. kilometru a...

Další z rubriky

Vratné PET lahve. Firmy zkoušejí zdokonalit recyklaci plastových obalů

Ilustrační snímek

Evropská směrnice o omezení jednorázových plastů bude zřejmě od členských zemí požadovat, aby do roku 2025 sbíraly 90...

ŘSD zkontrolovalo problematický úsek D1. O víkendu tu nebyl jediný dělník

Odstavené kamiony blokovaly dálnici D1 poblíž obce Jiřice mezi Humpolcem a...

Zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zkontrolovali problematický úsek dálnice D1 u Humpolce, kde měla firma...

Zloději oberou řetězce o desítky milionů ročně, způsoby kradení se mění

Ilustrační snímek

Rozšiřování samoobslužných pokladen a dalších moderních technologií inspiruje zloděje k novým nápadům, jak okrádat...

Najdete na iDNES.cz