Do Česka míří další fast food, McDonaldu bude konkurovat Burger King

  17:02aktualizováno  17:02
Majitel firmy KFC, společnost AmRest, vyráží do konkurenčního boje proti firmě McDonald's s novým hráčem. Je jím síť rychlého občerstvení Burger King, se kterým podepsala předběžnou dohodu o provozování. Kromě České republiky vyrostou tyto fast foody také na Slovensku a ve Slovinsku.

Burger King otevře restaurace také na Slovensku a ve Slovinsku. | foto: Profimedia.cz

Obě firmy nyní jednají o detailech dohody. Restaurace mají být provozovány formou franšízy, což znamená poskytnutí práva užívat obchodní známku a znalosti vlastněné nějakou korporací pro své vlastní podnikání.

Hospodářské noviny již koncem června napsaly, že zájemce o provozování restaurací Burger King hledá vhodné prostory v českých obchodních centrech. AmRest již provozuje restaurace Burger King v Polsku a Bulharsku.

AmRest je polský podnik a jeho akcie se obchodují na burze ve Varšavě, registrovaný je ale v Nizozemsku. Kromě restaurací Burger King provozuje ve střední a východní Evropě, včetně ČR a Slovenska, restaurace KFC a Pizza Hut, kavárny Starbucks a restaurace pod vlastními značkami Freshpoint a Rodeo Drive. Na ostatní značky má licenci.

Fast foodu nahrávají obchodní centra
Nedávný průzkum společnosti Incoma Research zjistil, že v České republice je v současnosti asi 12 800 restaurací či stánků s rychlým občerstvením. V následujících pěti letech navíc jejich počet poroste nejméně o deset procent ročně.

Řetězcům silně nahrává boom výstavby obchodních center, který nyní Česko zažívá. Právě obchodní centra totiž odpovídají požadavkům fast foodu - být tam, kde se něco děje a kde mají lidé hlad, píše se v průzkumu.

Má Burger King šanci konkurovat McDonaldu?

Hlasování skončilo

Čtenáři hlasovali do 0:00 21. července 2008. Anketa je uzavřena.

ANO 3722
NE 430
Autoři: ,


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Trump ulevil od cel holítkům Gillette, už dřív podpořil jejího konkurenta

Holítka značky Gillette, ilustrační snímek

Společnosti Procter & Gamble, mateřské firmě Gillette, se v úterý dostalo pomoci od administrativy amerického...



Najdete na iDNES.cz