To je jednou tolik než o rok dříve, vyplynulo z monitoringu společnosti TNS Media Intelligence.
Firmy příliš neprozrazují, kolik dávají do reklamy, a tak jde o hrubé výsledky: měří se výskyt a vynásobí se běžnou cenou bez různých slev.
Podobně jako Vodafone do reklamy investoval další mobilní operátor T-Mobile, uvedl týdeník Strategie. Na třetí příčce je výrobce pracích prášků Procter&Gamble, majitel Rakony. Ten je největším inzerentem v televizi.
Vodafone a Telefónica se však drží na prvních třech místech v hlavních typech inzerce.
Celkové výdaje na inzerci se vloni zvedly o silných dvanáct procent na 48 miliard korun. Největší díl z toho - 23,6 miliardy - ukusuje televize.
Boj se vede na všech frontách
O více než desetinu vzrostly výdaje do reklamy jak v televizi, tak v tisku i v rádiích. Překvapující je nárůst v kinech, kde přibylo reklamy o třetinu.
Největší inzerenti jsou klasicky ti, jejichž služby a výrobky používáme nejčastěji. Tedy výrobci všech typů potravin a nápojů, telefonní společnosti, automobilky, banky nebo výrobci kosmetiky.
Do venkovní reklamy se vloni promítly volby. Po mobilních operátorech třetí místo dostala ODS s investicí 47 milionů korun. Čtvrtá byla ČSSD se 42 miliony korun.
Novinkou loňského roku bylo i to, že v televizi začaly inzerovat diskontní řetězce Lidl a Kaufland. Jde sice jen o stovky milionů korun, ale je vidět, jak se boj mezi obchodníky už vede na všech reklamních frontách.