Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do schránek míří půlkilový katalog

  0:01aktualizováno  0:01
V těchto dnech se rozjíždí distribuce nejrozšířenější tištěné publikace dodávané milionům domácností zdarma. Švédský obchodní řetězec Ikea rozdělí do 31. srpna rozdělí mezi domácnosti od Šanghaje po Seattle 130 milionů výtisků katalogů svých výrobků pro nadcházející sezónu.

Jen v Česku chce firma rozdat na 1,2 milionů výtisků. Komín poskládaný ze všech katalogů by měřil 1300 kilometrů.

Evropská a severoamerická verze prospektu má téměř 360 stran a váží něco přes půl kilogramu. "Těžko bychom hledali prodejce, pro nějž má katalog tak velký význam," napsal nedávno list Financial Times. Zobrazené kusy se prodávají dvakrát až třikrát lépe než ty, jež se v katalogu neobjeví.

Christian Garmstedt, ředitel stockholmské distribuční společnosti Täby, říká, že musí každý rok přijmout pracovní posilu, aby nápor zvládli. Výzvy přináší každý trh. Například v Řecku nemají mnohé domácnosti poštovní schránku, takže katalog visí v igelitovém obalu na klice dveří.

V Číně, kde jsou pouze dvě prodejny firmy Ikea, mají pro změnu příliš malé schránky, zatímco v Malajsii musí být katalogy speciálně zabaleny kvůli vlhkosti. V Česku si Ikea na distribuci najala místo České pošty dvě firmy. Pro Českou poštu by tato gigantická zakázka podle zástupců Ikea představovala příliš velké sousto.

Na roznosu se podílí tisíc lidí. "Distributoři jsou lidé, kteří svěřenou oblast znají. Někteří tam mají kontakty, znají správce domů a podobně. Systém je důkladně propracován," říká mluvčí společnosti Ikea v Česku Ivana Hrdličková.

Česká verze katalogu letos poprvé vyjde v plném rozsahu 360 stran a v nákladu 1,4 milionu výtisků. Nabídka bude stejná jako jinde v Evropě a v Severní Americe.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo Účtenkovky tvoří barevná písmena na bílém podkladu
Účtenkovka zlobí. Skenování moc nefunguje a hráčům se do přepisování nechce

Už je to více než dva týdny, co se rozjela účtenková loterie. Cestu k hlavní ceně milion korun, autu či dalším peněžním výhrám však lidem ztěžují problémy s...  celý článek

Vinařský oblek
Vinaři budou mít vlastní kroje, jeden vyjde na 16 tisíc korun

Nejen rybáři, myslivci nebo hasiči mají na jižní Moravě speciální obleky. Svůj slavnostní oděv budou mít také vinaři. Několik desítek se jich už šije.  celý článek

Vítězem regionálního kola soutěže EY Podnikatel roku se ve Zlínském kraji stal...
České firmy chtějí zvýšit růst pomocí inovací, světové více investují do lidí

Za největší problém do budoucna považují čeští podnikatelé nedostatek kvalitních lidí. Až dvě třetiny firem v něm vidí hlavní riziko pro další růst, ukázal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.