Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dobrý oční optik se zákazníkovi věnuje

  10:00aktualizováno  10:00
Ke spokojenosti zákazníka stačí někdy málo. Třeba deset minut pozornosti a dostatek odborných znalostí. V případě multifokálních brýlí by to pro očního optika měla být téměř povinnost. Že tomu tak vždy nemusí být, se přesvědčila Eva Zemanová.
Ačkoli žije v Rakousku, svěřila své oči do péče jedné české oční optiky, konkrétně firmy Hana Stárková v Kolíně. "Po převzetí brýlí jsem již po několika hodinách zjistila, že u nich něco nesouhlasí, neboť mě oči začaly bolet bodavou bolestí," píše čtenářka ve svém dopise, který zaslala redakci MF DNES.

Jelikož bolesti neustávaly a paní Zemanová na očích brýle nesnesla, reklamace na sebe nedala dlouho čekat. Po měsíci jela z Vídně do Kolína výrobek vrátit. "Pracovnice v optice mi řekla, že mám brýle ještě vyzkoušet. Když jsem se další den do provozovny vrátila s tím, že je opravdu na očích mít nemohu, byla moje reklamace na místě zamítnuta," pokračuje Eva Zemanová. Poté následoval dopis s žádostí o vrácení peněz přímo do oční optiky. "Majitelka firmy mi odepsala, že brýle byly zhotoveny správně, a pokud s tím nesouhlasím, mám se obrátit přímo na firmu Rodenstock, která multifokální čočky vyrobila," říká Zemanová. Z Rodenstocku však přišla jednoznačná odpověď - jejich partnerem pro jednání je optik, nikoli zákazník.

Redakce MF DNES proto spolu se čtenářkou navštívila pražského soudního znalce v oboru oční optiky Viléma Rudolfa. "Je skutečně pravdou, že byly sporné multifokální brýle po technické stránce dobře zhotoveny," říká soudní znalec. "Pacientka však měla jednak málo informací o tom, jak s nimi zacházet, jednak byly brýle anatomii obličeje špatně přizpůsobeny," vysvětluje Vilém Rudolf. Odbornost očního optika je v případě tohoto druhu zboží totiž více než důležitá. Po úpravách a anatomickém přizpůsobení brýlí, které soudní znalec provedl během několika minut, potíže paní Zemanové zmizely. "Vždy je nezbytné, aby se optik zákazníka ptal, za jakým účelem si multifokální brýle pořizuje. Také musí pacientovi pečlivě vysvětlit, jak tyto brýle používat," uzavírá soudní znalec.

Co vyžadují multifokální brýle

* Je nutné, aby byly kvalitně a dobře vyrobeny. Oční optik je také musí pečlivě upravit podle tvaru obličeje a posazení očí.

* Nelze je používat jako jakékoli jiné brýle. Připravte se na to, že se s nimi musíte naučit zacházet, což by vám měl oční optik vysvětlit. Rovněž počítejte s tím, že si na ně budete muset nejdříve zvyknout.

* Pořiďte si dostatečně kvalitní obruby. Multifokální čočky jsou nejdražší součástí brýlí, není je však možné přesadit do jiných obrouček, pokud předcházející, nekvalitní, nevydrží.

* Barevné brýlové čočky nejsou nejlepším řešením. Nepracujete-li mimo umělé osvětlení, měli byste vždy volit čirá skla.

* Nikdy nesundávejte brýle jednou rukou. Pokřiví se a vidění bude nepřesné.

* Zpočátku, než si zvyknete, je nepoužívejte v autě.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Ananas z Lidlu. Češi, Slováci a Maďaři kupují jiný než Němci a Rakušané. Je...
PŘEHLED: Další šizené potraviny. Sýrová náhražka, jablko místo pomeranče

Rozdíly v kvalitě potravin jsou i v privátních značkách řetězců. Test, který zpracoval Ústav konzervace potravin Vysoké školy chemicko-technologické, srovnával...  celý článek

(Ilustrační foto)
Už nejen vejce. Toxický fipronil našli Němci i v dalších potravinách

V Německu se vedle vajec toxický insekticid fipronil našel i v dalších potravinách, včetně pečiva, vaječných salátů nebo vaječných likérů. S odvoláním na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.