Obchodníci lákají lidi k jiným dodavatelům elektřiny, mnohdy ale lžou o výhodnosti své nabídky.

Obchodníci lákají lidi k jiným dodavatelům elektřiny, mnohdy ale lžou o výhodnosti své nabídky. | foto: Profimedia.cz

Dodavatelé elektřiny bojují o zákazníky, přetáhli jich téměř 200 tisíc

  • 192
Energetický regulační úřad si posvítí na obchodníky, kteří navštěvují domácnosti a lákají je k jiným dodavatelům elektřiny. Slibují levnější elektřinu, ale ne vždy řeknou lidem celou pravdu. Podle odborníků boj o klienty vrcholí, k jiným společnostem přešlo už 182 tisíc domácností.

Dobrý den, jsme z ČEZ a přišli jsme vám zkontrolovat elektroměr a jestli neplatíte náhodou zbytečně moc. A vidíte, platíte! Podepište tuto smlouvu a ušetříte.

Podobná slova už slyšely tisíce lidí od "převaděčů" mezi dodavateli elektřiny a plynu. Často na nich nebyla ani špetka pravdy a oněm převaděčům šlo jen o to, získat nové zákazníky pro menší dodavatele elektřiny.

Za posledního půl roku přešlo k jiným firmám už 182 tisíc domácností, což je obrovský nárůst. Boj o klienty právě vrcholí.

Na konci června se s nepoctivými prodejci setkal například i starosta středočeského Miličína Jiří Zíka. Tentokrát šlo o obchodníky zastupující společnost České energetické centrum, podobné praktiky však používají i agenti, kteří pracují pro další takzvané alternativní dodavatele elektřiny či plynu.

Stává se, že jimi najatí obchodníci lidi matou nebo neříkají všechny informace. Navíc se někdy snaží vzbudit dojem, že pracují pro jejich stávajícího dodavatele energií. Jde jim hlavně o to, aby člověk podepsal smlouvu o přestupu, za což inkasují od nových firem provizi.

Starostu Zíku přesvědčili, že tak obci ušetří 27 tisíc korun ročně. Tvrdili prý, že Miličín nadále zůstane u ČEZ. Starosta podepsal a teprve po jejich odchodu si všiml své chyby. To už ale prodejci pokračovali v obchůzce vesnicí a přesvědčovali obyvatele, ať dokumenty také podepíší, "že tak učinil i starosta".

"Je nám velmi líto, že si pan starosta odnesl nepříznivý dojem z návštěvy našich obchodních zástupců," omlouvá se Michal Eisner z Českého energetického centra s tím, že jeho firma prodejce školí a na etiku klade důraz. Ale neprofesionální chování nelze prý úplně vymýtit.