Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

  11:19aktualizováno  11:19
Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od objednávky. Tím však jeho činnost nekončí. Společnost slibuje, že zákazníkům doveze nebo zařídí skoro cokoliv, co je napadne. „Rychlost a ochota přizpůsobit se zákazníkům je základ úspěchu,“ říká šéf společnosti Michal Menšík.

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem. | foto: Prima TV

Jak byste představil službu DoDo?
Je to služba, která vám zajistí vyzvednutí a doručení čehokoliv, co lze koupit, zařídit nebo vyzvednout. Funguje pro firmy i koncové zákazníky, prozatím v Praze, Brně a Plzni.

A co tedy všechno si u vás mohou zákazníci objednat?
Běžně doručujeme jídlo, alkohol a cigarety. Naším heslem je: „Cokoliv, co je legální.“ Zákazníkům například seženeme a přivezeme lístky na představení nebo zapomenuté klíče. Občas máme i bizarnější zakázky. Jednou nám třeba zavolala paní, abychom jí přijeli odebrat pavouka z koupelny. Často se nám zákazníci snaží připravovat různé výzvy. Objednávky probíhají přes SMS nebo Facebook Messenger.

Michal Menšík, šéf startupové dovážkové služby DoDo

Michal Menšík, šéf startupové dovážkové služby DoDo

Jak dlouho to trvá a jaká je cena?
Průměrný čas doručení je 43 minut. Ten zahrnuje nákup nebo splnění požadavku i dovoz. Cena se řídí podle tabulek. Průměrně ale samotná služba vychází na 163 korun plus cena zboží.

Co vůbec znamená název DoDo a jak společnost vznikla?
Služba původně vznikla jako kopie populárního amerického startupu Get Magic (nonstop osobní asistent). Název má znázorňovat zkratku „Dovezeme do ruky“.

Od kdy své služby provozujete?
V Česku jsme už přes dva roky. DoDo jsme koncem minulého roku koupili od investiční skupiny KKCG Karla Komárka.

Co jste po převzetí změnili?
KKCG původně mířila spíše na koncové spotřebitele. Teď nově snažíme rozšířit portfolio i o spolupráci s firmami a adoptovat více technologií.

KKCG má silné finanční zázemí. Co se změnilo na financování startupu po vašem převzetí, kdo ho financuje nyní?
Naše společnost Inveo. Díky desetiletému působení v oblasti IT si vystačíme s vlastním kapitálem.

Na jakou cílovou skupinu se vaše služba vůbec zaměřuje?
Je to vyšší střední třída, ale našich služeb hojně využívají i studenti, pro které není problém si takovou částku za pohodlí připlatit. Je to možná i tím, že jsou zvyklí používat i jiné služby tohoto typu, jako Dámejídlo.cz.

Můžete prozradit, jak si váš startup vede?
Řekl bych, že dobře. Máme desítky tisíc objednávek měsíčně. Asi 40 procent klientů se vrací pravidelně. O spolupráci se hojně zajímají i firmy.

Abyste všechny objednávky vyřídili, kolik k tomu potřebujete kurýrů?
Dnes máme zhruba 160 kurýrů, kteří fungují na směny. Vlastníme asi 50 aut, ale většina kurýrů roznáší pěšky. Je to rychlejší a levnější.

Je těžké najít dobrého kurýra?
Ano, je a dost nás to brzdí v rozvoji. Máme problém najít usměvavé, ochotné a prozákaznické lidi, kteří rozumějí tomu, že se mají přizpůsobit oni klientovi, a ne klient jim.

V čem jste jiní než ostatní přepravní služby?
Klademe důraz na prozákaznický servis. Zároveň se snažíme změnit zastaralý svět logistiky a vnést do něj inovace a technologie. Například firmám nabízíme veškerá data on-line, což hodně oceňují. Každé naše auto má GPS. Všechny naše objednávky je možné v rámci aplikace sledovat v reálném čase. Funguje to podobně jako Uber.

Nedávno jste rozjeli spolupráci s KFC. Co za tím stálo?
KFC nás kontaktovalo v době, kdy hledalo partnera pro rozvoz. S tím původním nebyli spokojeni. V prvním čtvrtletí letošního roku jsme úspěšně otestovali naši spolupráci v Plzni. Jedním z jejich požadavků bylo doručení jídla i s přípravou do 30 minut. Následně jsme uspěli i v Praze a Brně, a tak jsme podepsali smlouvu.

30 minut to je poměrně málo. Jak se vám daří dodržovat takový šibeniční termín?
Základem je mít vyladěné všechny procesy na maximum. KFC má od nás navíc rozhraní, ve kterém jeho zaměstnanci mohou vidět statistiky v reálném čase, což umožňuje celý proces lépe koordinovat. Daří se nám to i díky skvělé a rychlé práci zaměstnanců KFC, kteří mají stanovený limit 10 minut na celou přípravu jídla. Zbytek času pak zůstává na přepravu objednávek. Fungujeme na základě zón. Každá zóna má svou restauraci a své kurýry, kteří ji obsluhují.

S jakými dalšími velkými firmami spolupracujete?
Od letošního června jsme začali spolupráci s Mall Group. Dále jezdíme také pro Datart, Ambiente, UGO nebo Urbanlux. Vozíme i pro malé lokální podniky jako Donuter.




Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

CEFC možná propustí polovinu zaměstnanců, podíl v Rosněfti je stále ve hře

Logo společnosti CEFC

Zadlužený čínský konglomerát CEFC, který je aktivní i v České republice, možná propustí polovinu ze svých třiceti tisíc...

Volkswagenu hrozí miliardová žaloba za vypovězení smlouvy dodavateli

Kontrolní linka automobilky Volkswagen v německém Wolfsburgu. (8. března 2018)

Německé automobilce Volkswagen, jejíž součástí je i Škoda Auto, hrozí miliardová žaloba o náhradu škody od jejího...

Najdete na iDNES.cz