Požár, který v únoru vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil...

Požár, který v únoru vypukl v budově pro řízení provozu, dočasně ochromil železniční stanici Bohumín. | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Bohumínský požár může přepsat jízdní řád, České dráhy mají potíže s depem

  • 46
Až rok můžou trvat komplikace způsobené požárem v bohumínském železničním uzlu. Největší problémy způsobuje především Českým drahám, které přišly o přístup do svého druhého největšího depa v zemi.

„Je to pro nás velká komplikace. Do depa na údržbu a čištění se dostaneme pouze omezeně,“ řekla mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V Bohumíně mají České dráhy druhé největší depo v zemi hned po Praze. Kromě technické údržby je tu ale také například myčka nebo zařízení na odsávání vakuových toalet. K němu se teď nedostanou.

Dopravce se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) proto řeší, že by v noci mechanicky přestavoval výhybky a alespoň pět souprav by do depa dostal. Část vlaků proto nově bude umístěna v jiných depech, například v Olomouci a v Praze.

Z nádraží se stane zastávka

Pro železniční dopravu je požár v Bohumíně (více o požáru čtěte zde) velkou komplikací obecně. Vlaky musí stanici zatím objíždět přes Havířov, protahuje se tak cesta a vznikají zpoždění. Naděje na brzké zlepšení situace je přitom malá. SŽDC už připouští, že oprava může trvat i rok.

K částečné obnově provozu dojde nejspíš ve středu. Z nádraží ale bude v podstatě jen zastávka se dvěma nástupišti a zatím jen pro osobní vlaky. Většina vlaků bude končit v Ostravě na hlavním nádraží. Tam se spojují i noční vlaky ve směru do Polska a na Slovensko.

Kvůli mimořádným opatřením se ale bude asi muset změnit i jízdní řád. „Budeme muset prodloužit jízdní doby u osobních vlaků. Rádi bychom projednali změnu jízdního řádu co nejdříve,“ dodala Šubová.