Jak řekl ředitel Doprastavu Ing. Ivan Šesták, měly by se oba podniky vzájemně doplňovat, nikoli si konkurovat. Metrostav je specialistou na pozemní a podzemní tunelové stavby a v poslední době i budovy. Doprastav se zabývá především výstavbou silnic a infrastruktury, stavbou obchodních center a podobně.
Po splynutí obou firem má zůstat zachována jejich autonomie v obou republikách. V České republice bude nadále působit Metrostav vedle Doprastavu Bohemia, na Slovensku nadále funguje Metrostav Slovakia.
Metrostav zahájí v Praze do konce roku práci na prodloužení metra C z Holešovic do Ládví. Otázka metra v Bratislavě není podle Šestáka zatím na pořadu dne, protože to vyžaduje příliš velkou investici.
Přesto bude pro Metrostav v SR práce dost. Tamní vláda schválila další rozvoj dálnic, na kterých bude třeba vybudovat cca 30 km tunelů.
Doprastav se v ČR podílel za mnoha významných a rozsáhlých stavbách např. tunelu Mrázovka nebo II. severojižní magistrály v Praze. Chce se podílet i na dalším rozvoji české dálniční sítě, pokud na něj ovšem vláda uvolní finanční prostředky.