Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Arriva se omluvila lidem za zpackanou dopravu. I dnes měla obří zpoždění

  11:53aktualizováno  12:22
Dopravce Arriva zvolil neobvyklý způsob, jak se kát za nepovedený start provozu na dotovaných železničních linkách. Za častá dlouhá zpoždění, odřeknuté spoje, přesedání do náhradních autobusů nebo komplikace při prodeji jízdenek se omluvil v otevřeném dopise, který zveřejnil na svém webu. Dnes už ale jeden z jeho vlaků opět dojel s devadesátiminutovým zpožděním.
Motorová jednotka 845

Motorová jednotka 845 | foto: MAFRA

Ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka v dopise konstatuje, že od poloviny prosince, kdy dopravce převzal provoz některých rychlíkových linek a také osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku, se na něj snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu.

„Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. ... Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili,“ píše Nálevka. Slibuje, že zaměstnanci firmy pracují „24 hodin denně“ na tom, aby dali vše do pořádku.

Šéf společnosti připouští, že hodně potíží způsobily použité německé motorové vlaky, které nejsou zdaleka tak spolehlivé, jak Arriva věřila, když na nich postavila svůj provoz. „Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení. Závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu,“ ujišťuje.

Pomoci má i technika z pravidelného komerčního vlakového spoje Arrivy na trase Praha-Nitra, který prozatím zajišťují autobusy a od ledna pak bude minimálně na několik týdnů odřeknut bez náhrady. V Bylnici ve Zlínském kraji je pro jistotu každé ráno připraven zaskočit autobus.

„I v dalších týdnech se může stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často,“ slibuje Nálevka.

Problémy má dopravce i dnes, kdy jeho ranní rychlík z Prahy hlavního nádraží dorazil do Tanvaldu místo v 9:58 až v 11:31, tedy se zpožděním 93 minut. Opět za to mohla technická závada na motorovém vozu, která se projevila krátce po odjezdu z Prahy. V Čakovicích byla souprava rozpojena a dál pokračovala jen polovina vlaku, sdělil iDNES.cz mluvčí Arrivy Martin Farář.

Arriva na českých kolejích

Arriva, která je dceřinou firmou německých drah Deutsche Bahn, od nového jízdního řádu jezdí na rychlíkových linkách Praha-Tanvald, Kolín-Nový Bor, Praha-Rakovník a Praha-Písek-České Budějovice. Provozuje také dopravu na některých regionálních linkách v Libereckém a Zlínském kraji. Zlínský kraj kvůli zpožděním vlaků a problémům odbavovacího systému zvažoval, že Arrivě uloží pokutu.

Hodně cestujících si v diskusních fórech a na sociálních sítích stěžuje na to, že dopravce o problémech dostatečně neinformuje. Aktuality se na jeho webu objevují jen zřídka. I to Arriva slibuje zlepšit. „Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.“

„Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí,“ uzavírá ředitel svůj dopis.

Problémy dopravce se už zabývají na ministerstvu dopravy a Drážním úřadu. Poslední kapkou bylo, když strojvůdci Arrivy dvakrát nerespektovali návěstidlo s příkazem zastavit a výpravčí si opakovaně stěžovali na to, že se nemohou s bulharskými strojvedoucími domluvit.

Zatímco ministerstvo může dopravce potrestat maximálně smluvní pokutou, šetření Drážního úřadu může při prokázání zásadních bezpečnostních nedostatků vyústit až ve faktický zákaz provozu v podobě odebrání osvědčení o bezpečnosti. Kromě toho může ukládat i milionové pokuty, jak jsme informovali již včera.

Dopis ředitele společnosti Arriva vlaky

Vážení cestující,

v polovině prosince jsme vstoupili na železniční trh a zavázali jsme se provozovat několik rychlíkových linek a další linky osobních vlaků na Zlínsku a Liberecku. Během dvou týdnů se na nás snesla vlna kritiky od cestujících i novinářů za řadu pochybení a nedostatečnou přípravu rozjezdu našich vlaků.

Plně uznáváme, že tato kritika byla a je oprávněná. Cestující, který čeká na vlak, potřebuje, aby přijel včas, na palubě byl příjemný a dobře proškolený personál a ve vlaku fungovalo vše, co má, aby byla cesta příjemná. Start našich vlakových linek jsme nezvládli na sto procent a všem, kteří to při své cestě pocítili, bychom se rádi omluvili.

Všichni pracujeme 24 hodin denně na tom, abychom dali vše do pořádku. Vážíme si také pomoci všech našich strojvedoucích, stevardů, ale i technického personálu, kteří nám aktivně pomáhají nad rámec svých povinností.

Na Zlínsku i u rychlíkových souprav v Čechách jsme bojovali s větším množstvím technických závad, než jsme čekali. Projevilo se odstavení vlaků, které nebyly delší dobu v každodenním provozu a následně nezvládly své ostré nasazení od 15. prosince, jak by bylo potřeba. Avšak na Zlínsku se daří situaci postupně stabilizovat. Pro potřeby větších záloh jsme tam převedli další vlak a v Bylnici máme pro případ jakékoliv mimořádnosti při ranním rozjezdu vlaků připraven každý den také náhradní autobus.

Větší množství poruch se bohužel nevyhnulo ani rychlíkovým linkám v Čechách, tyto závady jsou neprodleně odstraňovány a vozidla jsou opětovně navracena do provozu. Jsme přesvědčeni, že jednotky řady 845 potvrdí svoji pověst z předchozího nasazení v Německu, že se jedná o jednu z nejspolehlivějších řad vozidel. Bohužel se nám ani nevyhnula ani nehoda na přejezdu, kdy jsme na delší dobu přišli o jednu jednotku po střetnutí s vozidlem v pražských Čakovicích.

Bylo by sympatické, kdybychom teď mohli říct, že jsme všechny technické mouchy už vychytali, ale realita provozu taková bohužel není. Náš technický tým pracuje nepřetržitě, ale přesto se může i v dalších týdnech stát, že se některý z vlaků porouchá. Děláme ale všechno pro to, aby se to stávalo méně a méně často.

Jednou ze slabin, která se projevila ve špatném předávání informací cestujícím, bylo zpočátku i naše operativní řízení. Dispečink posilujeme a nastavujeme lépe jeho komunikaci nejen s kontaktním centrem Arrivy, ale i dispečerským aparátem jednotlivých koordinátorů IDS tak, aby naši cestující byli neprodleně o všech mimořádnostech informováni.

Prvotní problémy s prodejem jízdenek v našich pokladnách i ve vlacích se podařilo z větší části vyřešit, a jízdenky v pokladnách i ve vlacích už prodáváme. Tady si musíme bohužel posypat hlavu popelem nad výběrem nevhodného dodavatele celé technologie. Společnost Telmax zcela selhala v přípravě odbavovacích systémů pro Arrivu, odpovědnost vůči cestujícím i objednavatelům však máme samozřejmě za tyto nedostatky my.

Omlouváme se za nevydařený start, bereme si ze všech chyb poučení a pracujeme na zlepšení ze všech sil. Věříme, že to v dalších dnech a týdnech všichni cestující pocítí.

Jiří Nálevka, ředitel společnosti Arriva vlaky

Autoři: ,

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...