"Podle zkušeností se zaváděním mýta v Rakousku minulý rok by se měla intenzita provozu vrátit během několika měsíců k normálu," řekl mluvčí Česmadu Martin Felix.
Větší využívání českých silnic lze podle Felixe čekat zejména ve směru sever - jih, přesné trasy však neurčil.
Protože ale při přepravách nehrají roli jen náklady, ale i čas, dopravci raději mýto časem zaplatí a místo nekvalitních silnic v Polsku a Česku zvolí kvalitní německou dálniční síť, míní Felix.
Odhad ministerstva dopravy o růstu dopravy v souvislosti s mýtným o 20
procent považuje Česmad za nadhodnocený.
Elektronické mýtné pro nákladní vozy nad 12 tun platí v Německu od začátku roku. Podle prvních informací řidiči nemohou počítat s žádnou tolerancí ze strany německé policie v případě nezaplacení mýta.
Už několik minut po zavedení systému platili první dopravci pokuty. Ty se přitom mohou vyšplhat až na 20 000 eur. "Rozhodně proto našim dopravcům nedoporučujeme bez zaplaceného mýta do Německa jezdit," uvedl Felix.
Řidiči zaplatí v Německu průměrně 12,4 eurocentu, tedy zhruba čtyři koruny na kilometr. Poplatky lze platit buď pomocí palubní jednotky zabudované v nákladním automobilu, manuálně u terminálů, nebo před jízdou prostřednictvím internetu. Při použití palubních jednotek je vyúčtování jednou měsíčně.