Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dostat se na seznam je tak snadné...

aktualizováno 
Zásilkové firmy s papírovými katalogy i internetovými obchody vymýšlejí další a další kličky, jak obejít ducha zákona a přitom dodržet jeho literu.
Zásilkové firmy s papírovými katalogy i internetovými obchody vymýšlejí další a další kličky, jak obejít ducha zákona a přitom dodržet jeho literu. Poslední se týká ochrany osobních dat, které podle zákona nelze bez souhlasu dotyčné osoby sdělovat dál.

Na prohnanost jedné z nich doplatila i Lenka z Českých Budějovic, která nechce veřejně uvádět své celé jméno, protože ji v poslední době obtěžují nabídky několika zásilkových služeb. Firma Magnet Camif sdělila, že Lenčiny osobní údaje s jejím souhlasem poskytla společnost Wegener Linea Directa. Této firmě prý ale nikdy takový souhlas nedala Jiného názoru je manažer této pražské direct marketingové firmy Luboš Šavrňák: "Ostatním firmám pronajímáme databáze kontaktů na základě údajů, které získáváme od lidí, kteří si objednávají zboží z našich katalogů." V každém formuláři na zápis jména a adresy totiž upozorňuje firma klienty, že souhlasí s předáváním svých údajů dalším firmám. Taková upozornění bývají často napsána drobným písmem kdesi v rohu objednávkového formuláře a velmi snadno uniknou pozornosti. Odeslání objednávky znamená, že zákazník písemně souhlasí s prodejem své adresy, případně rodného čísla nebo i nákupních zvyklostí dalším firmám. "Každého klienta na jeho žádost z databáze kontaktů vyřadíme," říká Luboš Šavrňák. Téměř totéž tvrdí i marketingový ředitel firmy Magnet Camif Frederic Compagnon: "Pokud si kdokoliv nepřeje, aby mu v budoucnu naše společnost zasílala obchodní nabídky, stačí, když využije svého práva a zašle na naši adresu písemný nesouhlas se zpracováním svých osobních údajů." Potíže se soukromými údaji nejsou jen tuzemskou záležitostí. "Dvě třetiny nákupních internetových serverů sbírají nějaký druh osobních informací," píše se ve studii světové federace spotřebitelských organizací Consumers International. "Je to znepokojující, uvědomíte-li si, jak rychle se vyvíjejí technologie na shromažďování informací," komentuje toto zjištění Anna Fieldrová z Consumers International.

Zákon č.101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů lze najít na internetové stránce www.epravo.cz

Úřad pro ochranu osobních údajů, tel.: 02/21008442.

Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu (ADMAZ), tel.: 02/20198341.

Autor:


Témata: Test iDNES.cz


Hlavní zprávy

Další z rubriky

(ilustrační snímek)
Cena vajec prudce roste, protože slepic je málo kvůli aféře s fipronilem

Vejce v obchodech letos zdražují. Podle údajů Českého statistického úřadu nyní jedno stojí 3,6 koruny, na začátku roku bylo o dvacetník levnější. Podle...  celý článek

Nový produkt společnosti McDonald´s pro zákazníky - vegany
McDonald´s zvažuje nasadit veganský burger. Testuje ho ve Finsku

Pokus o veganský burger ve finském Tampere byl u McDonald´s natolik úspěšný, že se fastfoodový řetězec rozhodl nabídnout McVegan celostátně. V jiných státech...  celý článek

Všemi smysly. Nové kino 4DX v obchodním centru Chodov přináší do kinosálu déšť,...
Nový král mezi chrámy konzumu. Centrum Chodov láká na kino, kde sněží

V Praze se ve středu otevírá „nové“ - a do počtu prodejen největší - obchodní centrum v Česku. Zmodernizované Centrum Chodov se rozrostlo o třetinu na 300...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.