Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

D8 pomohla autobusům, jezdí do Německa rychleji než vlak

  15:45aktualizováno  15:45
Situace známá z jízdních řádů mezi Prahou a Mnichovem se opakuje už i na trase Praha - Berlín. Díky dostavbě D8 jsou autobusy mezi těmito městy rychlejší než vlaky.

První auta projíždějí nově otevřeným úsekem dálnice D8 u Řehlovic (17.12.2016) | foto: icearena.cz

Jeden z dopravců mezi Prahou a Berlínem ve čtvrtek potvrdil, že od pátku mění jízdní řády a zkrátí jízdní dobu o 15 minut. Jde o reakci na otevření dálnice D8.

Zkrácení doby jízdy se týká všech autobusů RegioJetu mezi Prahou a Berlínem. „Zkrácení jízdních dob navazuje na analýzu jízdních dob po otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v závěru loňského roku,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Další dopravci zatím váhají.

TEST: Žlutí proti zeleným. Je lepší RegioJet, nebo FlixBus?

Vlaky sice zůstávají rychlejší na trase z Prahy do Berlína na hlavní nádraží, avšak na berlínské stanici Südkreuz, kde je přípoj na městskou železnici a metro, budou už autobusy dříve: za 4 hodiny a 15 minut, zatímco vlak jede 4 hodiny a 22 minut.

Stejně tak bude autobus rychlejší na trase z Prahy do Drážďan: RegioJet zkrátil dobu jízdy na 1 hodinu a 55 minut, vlak je o dvacet minut pomalejší, protože se trať z velké části vine delší cestou podél Labe.

Na trase Praha - Berlín už probíhá přes rok velký boj o cestující, zatím ale nikdo z dopravců neustoupil. Autobusy bývají většinou levnější, navíc jezdí častěji než vlaky. Z Prahy denně jezdí 23 autobusů přímo do Berlína, vlaků 7.

Zatímco v Evropě bývá většinou rychlejší vlak, v případě Česka a jeho mezinárodních spojů vychází rychleji většinou autobus. Důvodem je absence kvalitní železniční sítě. Například i v případě spojení z Mnichova a Norimberka do Prahy německé dráhy DB rezignovaly na vlak a raději vypravují z obou měst přímé autobusy.

Autor:


Nejčtenější

Začínal sám v garáži, dnes výrobní linky z jeho firmy dobývají svět

Jakub Krofián s manželkou Alenou.

Jakub Krofián žije svůj americký sen už osmnáctý rok. Jako pětadvacetiletý mladík si z úspor koupil soustruh a doma v...

Lidé se stěhují do okolí měst, každé ráno pak tráví v autech v kolonách

Stávka na francouzské železnici nahnala více lidí do aut. V Paříži se tvoří...

Kvůli vysokým cenám bydlení ve městech roste poptávka po nemovitostech v jejich okolí. „Evidujeme meziroční růst zájmu...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Do důchodu později a jiné daně, radí Česku OECD

Ilustrační snímek

Česko by mělo navázat věk pro odchod do důchodu na očekávanou délku života. Doporučuje to Organizace pro hospodářskou...

Výkon na hranici padnutí: v Tesle se museli dopovat energetickými nápoji

Podvozek vozu Tesla Model S

Nadšení amerického miliardáře Elona Muska, který před pár dny děkoval zaměstnancům své automobilky Tesla za dosažení...

Další z rubriky

Pardubický kraj pokračuje v jednáních se soukromými dopravci

Začátek nejtěžšího testu Leo Expressu: test elektromagnetické kompatibility

Soukromý dopravce Leo Express loni zaslal na ministerstvo dopravy nabídky na převzetí většiny rychlíkových linek od...

Letecký obr A380 má to nejlepší před sebou, věří šéf Airbusu

GIGANT. Airbus A380 dokážou odbavit jen vybraná světová letiště - pražská...

Vůbec poprvé se letecký obr A380 neobjevil na letecké show Farnborough Airshow. Provozní ředitel Airbusu Tom Williams...

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ilustrační snímek

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze...

Najdete na iDNES.cz