D8 pomohla autobusům, jezdí do Německa rychleji než vlak

  15:45aktualizováno  15:45
Situace známá z jízdních řádů mezi Prahou a Mnichovem se opakuje už i na trase Praha - Berlín. Díky dostavbě D8 jsou autobusy mezi těmito městy rychlejší než vlaky.

První auta projíždějí nově otevřeným úsekem dálnice D8 u Řehlovic (17.12.2016) | foto: icearena.cz

Jeden z dopravců mezi Prahou a Berlínem ve čtvrtek potvrdil, že od pátku mění jízdní řády a zkrátí jízdní dobu o 15 minut. Jde o reakci na otevření dálnice D8.

Zkrácení doby jízdy se týká všech autobusů RegioJetu mezi Prahou a Berlínem. „Zkrácení jízdních dob navazuje na analýzu jízdních dob po otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v závěru loňského roku,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Další dopravci zatím váhají.

TEST: Žlutí proti zeleným. Je lepší RegioJet, nebo FlixBus?

Vlaky sice zůstávají rychlejší na trase z Prahy do Berlína na hlavní nádraží, avšak na berlínské stanici Südkreuz, kde je přípoj na městskou železnici a metro, budou už autobusy dříve: za 4 hodiny a 15 minut, zatímco vlak jede 4 hodiny a 22 minut.

Stejně tak bude autobus rychlejší na trase z Prahy do Drážďan: RegioJet zkrátil dobu jízdy na 1 hodinu a 55 minut, vlak je o dvacet minut pomalejší, protože se trať z velké části vine delší cestou podél Labe.

Na trase Praha - Berlín už probíhá přes rok velký boj o cestující, zatím ale nikdo z dopravců neustoupil. Autobusy bývají většinou levnější, navíc jezdí častěji než vlaky. Z Prahy denně jezdí 23 autobusů přímo do Berlína, vlaků 7.

Zatímco v Evropě bývá většinou rychlejší vlak, v případě Česka a jeho mezinárodních spojů vychází rychleji většinou autobus. Důvodem je absence kvalitní železniční sítě. Například i v případě spojení z Mnichova a Norimberka do Prahy německé dráhy DB rezignovaly na vlak a raději vypravují z obou měst přímé autobusy.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Personální kolotoč v ČD. Mění se šéfové odborů, vracejí náměstci

Vlaková souprava CityElefant

Po výměně na postu generálního ředitele a dozorčí rady pokračují v Českých drahách velké změny. Nové vedení spustilo...

Konec Zátopků v drážní flotile. Ťok chce vrátit problémové mašiny

Lokomotiva Škoda  Š 109E na zkušebním okruhu VUZ

Ministr dopravy Dan Ťok může dovršit fiasko škodováckých lokomotiv Emil Zátopek. Doporučuje, aby stroj, který provází...



Najdete na iDNES.cz