Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


D8 pomohla autobusům, jezdí do Německa rychleji než vlak

  15:45aktualizováno  15:45
Situace známá z jízdních řádů mezi Prahou a Mnichovem se opakuje už i na trase Praha - Berlín. Díky dostavbě D8 jsou autobusy mezi těmito městy rychlejší než vlaky.

První auta projíždějí nově otevřeným úsekem dálnice D8 u Řehlovic (17.12.2016) | foto: icearena.cz

Jeden z dopravců mezi Prahou a Berlínem ve čtvrtek potvrdil, že od pátku mění jízdní řády a zkrátí jízdní dobu o 15 minut. Jde o reakci na otevření dálnice D8.

Zkrácení doby jízdy se týká všech autobusů RegioJetu mezi Prahou a Berlínem. „Zkrácení jízdních dob navazuje na analýzu jízdních dob po otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v závěru loňského roku,“ řekl mluvčí firmy Aleš Ondrůj. Další dopravci zatím váhají.

TEST: Žlutí proti zeleným. Je lepší RegioJet, nebo FlixBus?

Vlaky sice zůstávají rychlejší na trase z Prahy do Berlína na hlavní nádraží, avšak na berlínské stanici Südkreuz, kde je přípoj na městskou železnici a metro, budou už autobusy dříve: za 4 hodiny a 15 minut, zatímco vlak jede 4 hodiny a 22 minut.

Stejně tak bude autobus rychlejší na trase z Prahy do Drážďan: RegioJet zkrátil dobu jízdy na 1 hodinu a 55 minut, vlak je o dvacet minut pomalejší, protože se trať z velké části vine delší cestou podél Labe.

Na trase Praha - Berlín už probíhá přes rok velký boj o cestující, zatím ale nikdo z dopravců neustoupil. Autobusy bývají většinou levnější, navíc jezdí častěji než vlaky. Z Prahy denně jezdí 23 autobusů přímo do Berlína, vlaků 7.

Zatímco v Evropě bývá většinou rychlejší vlak, v případě Česka a jeho mezinárodních spojů vychází rychleji většinou autobus. Důvodem je absence kvalitní železniční sítě. Například i v případě spojení z Mnichova a Norimberka do Prahy německé dráhy DB rezignovaly na vlak a raději vypravují z obou měst přímé autobusy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Letadlo společnosti Wizz Air
Nízkonákladoví dopravci se začali snažit, těží z toho i Češi

Až na sklonku sezóny se letos marketingově probudili evropští nízkonákladoví dopravci. V září, kdy přepravní výkony každoročně prudce klesají, se přímo...  celý článek

Bourání severního železničního mostu na hlavním nádraží v Plzni. (18. dubna...
Největší železniční tendr padá. Zakázku za 3,5 miliardy zrušil ÚOHS

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil výsledek tendru na modernizaci železničního uzlu v Praze za 3,5 miliardy korun. Správa železniční dopravní cesty...  celý článek

Ministr dopravy Dan Ťok na tiskové konferenci hnutí ANO v pražském Centru...
Na stavbu dálnic bude mít stát v příštím roce 76 miliard, řekl ministr Ťok

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) má s ministerstvem financí předjednané zvýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury na příští rok na 76 miliard. Je to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.