Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dotované vlaky na Liberecku zůstanou Českým drahám

  5:01aktualizováno  5:01
Tisíce cestujících budou po železničních tratích kolem Jizerských hor nadále vozit vlaky Českých drah. Podle krajského náměstka pro dopravu totiž státem vlastněný dopravce nejlépe vyhověl požadavkům ve vypsaném výběrovém řízení.

Cestující na Liberecku čeká komfortnější cestování. Zakoupení moderních vozů bylo jednou z podmínek výběrového řízení. | foto: Tomáš Lysoněk, MF DNES

"Nabídli nejnižší cenu ze všech uchazečů, v té soutěži jsou jasným vítězem," vysvětluje Martin Sepp.

Dráhy v dosud největším tendru na provoz dotovaných regionálních vlaků soutěžily ještě s Veolií a Arrivou. Nabídku chtěla původně podat i společnost Regio Jet, kterou ovládá firma Student Agency, nakonec se však soutěže nezúčastnila. Jako důvod uvedla podezření na podnákladovou cenu Českých drah.

Náměstek Sepp odmítl upřesnit, o kolik nižší byla cena ČD oproti ostatním nabídkám: "Soutěž není zcela uzavřená, o vítězi musí rozhodnout ještě krajská rada," uvedl.

Radní měli tendr řešit už minulý týden, ale náměstek tento bod stáhl. Kraj si totiž ještě chce rozmyslet, zda opravdu stojí o tolik vlaků, kolik v soutěži požadoval.

"Přehodnocujeme finanční dopady. Soutěž byla vyhlášená v době, kdy kraj hospodařil s přebytkem, proto musíme ještě doladit dopady na krajský rozpočet," řekl Sepp.

Zda to může vést ke zrušení soutěže, odmítl komentovat. Pokud kraj soutěž nezruší, dočkají se cestující na třetině železničních tratí v Libereckém kraji od prosince 2012 výrazného zvýšení kvality cestování vlakem.

Jednou z podmínek tendru totiž bylo zakoupení moderních nízkopodlažních vozů. Jaké přesně by to měly být, nechtějí zatím dráhy říct.

"Dokud nebude soutěž uzavřená, nebudeme ji komentovat," uvedl mluvčí Petr Štáhlavský.

O rok dříve začne jezdit mezi Libercem a německou Žitavou společnost Arriva, která vyhrála už dříve vypsanou soutěž. Ostatní kraje s výběrovými řízeními zatím váhají.

Třeba Středočeský kraj, který objednává nejvíce vlakových spojů, začal už jednání o dlouhodobé smlouvě opět s Českými drahami.

"Žádná soutěž ještě nepřinesla v železnici nižší ceny," vysvětlil náměstek pro dopravu Robin Povšík.

Podle něj by nová smlouva zajistila jasně stanovený způsob výpočtu ceny drah a garantovala by současně obnovu vozového parku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.