Firma Dove to přepískla s reklamou na mýdlo. Lidé ji viní z rasismu

  17:16aktualizováno  17:16
Kosmetická firma Dove vypustila na Facebook reklamní kampaň, kde se černoška po použití mýdla Dove svléknutím trička promění v bělošku. Firma se za reklamu omluvila.

Reklama na obrázcích ukazuje proměnu černošky na bělošku po použití mýdla Dove. Kampaň na sociálních sítích vyvolala ostrou kritiku, někteří uživatelé firmu obvinili z rasismu a „bělení“. Jiní Dove bránili s tím, že značka se pokoušela jen oslovit ženy všech ras, uvedla BBC.

Reklamní video sice z Facebooku zmizelo. Americká umělkyně Nay the mua si však dotčené kampaně všimla ještě v setu příspěvků, které jí Facebook nabízí. Fotky sdílela s těmi, kdo ji sledují a firmu na jejím profilu zkritizovala. „Přiveďte si jakéhokoliv černocha a uvidíte, jaké pocity v něm reklama vyvolá a co na ni řekne,“ napsala na profil Dove. Firma se nejprve hájila tím, že reklama má zdůraznit, že mýdlo je určené pro všechny typy pleti, pro každý věk a etnický původ svého uživatele.

Jak poznamenal Independent, mnoha lidem to připomnělo čínskou reklamu na prací prášek, kde do pračky hodí černocha a po vyprání z ní vyleze muž s východoasijským odstínem pleti.

Reklama na Niveu je rasistická, bouřili se lidé. Firma ji stáhla

Kritici také připomněli obdobné přešlapy Dove z minulosti. V roce 2011 byla firma obviněna z rasismu proto, že v reklamě nevhodně použila koncept „před a po“. Zobrazoval tři ženy různé barvy pleti, přičemž jejich odstín se postupně zesvětloval. V roce 2015 se pak firma dostala do centra pozornosti za to, že jejím opalovacím krému byl nápis „pro normální až tmavou pleť“.

Dove není jediná kosmetická firma, která si odnesla nálepku, že jsou její reklamy rasistické. Podobnému nařčení čelila i společnost Nivea (psali jsme zde).

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Svatomartinské po francouzsku. V Lyonu narazili sudy Beaujolais Nouveau

Oficiální otevření sudů s letošním ročníkem vína Beaujolais Nouveau ve...

Svatomartinským vínem listopadové oslavy nekončí. Čtvrtkem totiž započal prodej známého francouzského mladého vína...

Slavný díky brexitu. Hrnčíř vyrobil tematický hrnek, zájemců jsou tisíce

Keramický hrnek na památku Brexitu vyrobil zaměstnanec společnosti Bentham...

Zatímco v mnoha společnostech vyvolává blížící se brexit pocit nejistoty, britská keramická firma se díky němu...

Žádné pokladny, žádné fronty. Futuristickým nákupům Amazonu roste konkurence

Obchod Amazon Go v americkém Seattlu

Podle vizionářů tkví budoucnost nakupování potravin v technologiích, které zruší pokladny a odstraní tak dlouhé fronty,...

Najdete na iDNES.cz