Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Firma Dove to přepískla s reklamou na mýdlo. Lidé ji viní z rasismu

  17:16aktualizováno  17:16
Kosmetická firma Dove vypustila na Facebook reklamní kampaň, kde se černoška po použití mýdla Dove svléknutím trička promění v bělošku. Firma se za reklamu omluvila.

Reklama na obrázcích ukazuje proměnu černošky na bělošku po použití mýdla Dove. Kampaň na sociálních sítích vyvolala ostrou kritiku, někteří uživatelé firmu obvinili z rasismu a „bělení“. Jiní Dove bránili s tím, že značka se pokoušela jen oslovit ženy všech ras, uvedla BBC.

Reklamní video sice z Facebooku zmizelo. Americká umělkyně Nay the mua si však dotčené kampaně všimla ještě v setu příspěvků, které jí Facebook nabízí. Fotky sdílela s těmi, kdo ji sledují a firmu na jejím profilu zkritizovala. „Přiveďte si jakéhokoliv černocha a uvidíte, jaké pocity v něm reklama vyvolá a co na ni řekne,“ napsala na profil Dove. Firma se nejprve hájila tím, že reklama má zdůraznit, že mýdlo je určené pro všechny typy pleti, pro každý věk a etnický původ svého uživatele.

Jak poznamenal Independent, mnoha lidem to připomnělo čínskou reklamu na prací prášek, kde do pračky hodí černocha a po vyprání z ní vyleze muž s východoasijským odstínem pleti.

Reklama na Niveu je rasistická, bouřili se lidé. Firma ji stáhla

Kritici také připomněli obdobné přešlapy Dove z minulosti. V roce 2011 byla firma obviněna z rasismu proto, že v reklamě nevhodně použila koncept „před a po“. Zobrazoval tři ženy různé barvy pleti, přičemž jejich odstín se postupně zesvětloval. V roce 2015 se pak firma dostala do centra pozornosti za to, že jejím opalovacím krému byl nápis „pro normální až tmavou pleť“.

Dove není jediná kosmetická firma, která si odnesla nálepku, že jsou její reklamy rasistické. Podobnému nařčení čelila i společnost Nivea (psali jsme zde).

Autor:



Nejčtenější

Už je jen otázkou, kdy realitní bublina v Česku praskne, říká odborník

(ilustrační snímek)

Česká republika čelí realitní bublině a otázkou není, zda praskne, ale kdy praskne. Na odborné konferenci to ve čtvrtek...

Miliardářem přes noc. Rostoucí bitcoin poslal Australana mezi superbohaté

James Gilbert

Z kryptoměnového šílenství vzešel další miliardář. Je jím Australan James Gilbert. Prezident společnosti Crypto, jejíž...



Exploze v Rakousku odřízla tři země od plynu. V Itálii je stav nouze

Výbuch poblíž Baumgarten an der March v Rakousku.

Exploze plynového terminálu na východě Rakouska u slovenských hranic přerušila dodávky plynu do Itálie, Slovinska a...

Byty v panelácích zdražily o 50 procent, nedosáhne na ně ani střední třída

Panelový dům na sídlišti Broumovská.

Panelové byty jsou nejdostupnějším typem bydlení v Česku. V posledních letech však podražily tak, že na ně často...

Bernard provokuje další reklamou. Vyjadřuje nesouhlas s kampaní #MeToo

Kontroverzní reklama pivovaru Bernard.

Pivovar Bernard pobouřil další provokativní reklamou. Tentokrát se v ní naváží do kampaně #MeToo. Ta spojuje ženy z...



Další z rubriky

Na Facebook pouze se souhlasem rodičů. Francie omezuje sociální sítě

Logo Facebook

Návrh francouzského zákona o ochraně osobních údajů zkomplikuje mladistvým přístup k sociálním sítím. Francouzi, jimž...

Walt Disney nakupuje. Za 21st Century Fox utratí 52,4 miliardy dolarů

Twenty-First Century Fox.

Americký zábavní gigant Walt Disney koupí většinu aktivit 21st Century Fox za 52,4 miliardy dolarů (1,14 bilionu...

Hackeři ve Starbucksu těžili kryptoměnu přes notebooky zákazníků

(Ilustrační snímek)

V jedné z prodejen kavárny Starbucks využívali hackeři veřejnou síť pro „těžení“ kryptoměny Monero. Přišel na to jeden...



Najdete na iDNES.cz