Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Kam napřesrok k moři? Hitem bude Turecko a Egypt, hlásí cestovky

  0:01aktualizováno  0:01
Cestovky po slabším roce 2016, kdy Češi zájezdy k moři odkládali, vyhlížejí růst tržeb. Turecko a Egypt budou příští rok patřit k novým zájezdovým hitům, stálicemi zůstávají Řecko a Španělsko. Vyplývá to z informací o předprodejích tří největších českých cestovních kanceláří, které MF DNES oslovila.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

„Skokanem léta 2018 bude pravděpodobně Turecko. Zájem v předprodeji roste meziročně o tři sta procent,“ říká Jan Bezděk, mluvčí CK Fischer. Ještě v sezoně 2016 to přitom bylo spíše východisko z nouze, pokud klienti nenašli vhodnější zájezd dle svého výběru. Největší česká cestovní kancelář prodá v předprodejích přibližně polovinu zájezdů, nakupují je hlavně rodiny s dětmi.

Růstovou destinací číslo dva je podle CK Fischer i podle Exim Tours Egypt. „Na léto 2018 roste zájem o další desítky procent,“ dodává Bezděk.

Podle Čedoku se do kurzu dostávají nové destinace, jako je Albánie, Kanárské ostrovy či Madeira. „Loni jsme Albánii zařadili nově, spousta našich klientů tam ještě nebyla, je to skokan roku,“ tvrdí Jan Koláčný, ředitel Čedoku, trojky na trhu.

Rekordní sezona

Cestovní kanceláře za sebou mají skvělý rok. „Nárůst tržeb v oboru by mohl být pětinový,“ říká Vladimír Dolejš, předseda Asociace cestovních kanceláří ČR, která sdružuje tři největší hráče a 190 dalších.

K zájmu Čechů o dovolenou u moře přispěl ekonomický růst, rekordně nízká nezaměstnanost a nárůst mezd. „Bylo vidět, že lidé mají peníze a chtějí za dovolenou utrácet. Také se přestali bát cestovat kvůli terorismu a uprchlíkům,“ vysvětluje Bezděk. Skupina Fischer letos v konsolidovaných tržbách překročí hranici pěti miliard korun, což představuje zhruba třetinový nárůst. Počet klientů by mohl dosáhnout 360 tisíc.

Výrazný nárůst tržeb očekává rovněž Exim Tours. „Je to nejúspěšnější sezona v historii,“ uvádí mluvčí firmy Stanislav Zíma, ale číslo zatím nechce odhadovat. Loni utržila firma v Česku 3,4 miliardy korun a obsloužila přes čtvrt milionu klientů.

Čedok předpokládá po třech letech ztrát návrat do černých čísel a nastartování růstového trendu. „Měli bychom utržit 2,2 miliardy korun, o půl miliardy více než loni. Zisk bude spíš symbolický, v nízkých jednotkách milionů,“ říká Jan Koláčný, ředitel Čedoku.

All inclusive se zábavou pro děti

Češi dlouhodobě vyhledávají pro dovolenou u moře velké řecké ostrovy – Krétu, Rhodos a Kos – či španělskou Mallorku. Kvůli nižším cenám je posledních několik let stále oblíbenější Bulharsko. Letí se tam necelé dvě hodiny a Češi se nemusejí příliš ohlížet na ceny v obchodech.

Cestovky stále častěji nabízejí jako lákadlo k zájezdům zábavu pro děti. „Každá třetí rodina volí hotel se zázemím pro děti a s česky mluvícími animátory, kteří se dětem postarají o zábavu,“ říká Bezděk. To potvrzuje i Zíma z Exim Tours. „Rodiče si chtějí užít chvíle soukromí,“ uvádí.

Podle analýzy, kterou si udělala cestovní kancelář Fischer, jezdí typický český klient na dovolenou obvykle na týden, v poslední době i vícekrát do roka, a to do čtyřhvězdičkového hotelu s all inclusive stravou. Přeje si být přímo na pláži nebo co nejblíž a po ruce chce mít delegáta, který za něj vyřeší případné problémy.

Češi si také častěji troufají na exotičtější destinace. „Výrazně vzrostl zájem o zájezdy do oblasti indického oceánu – na Maledivy, Mauricius, Zanzibar a do jihovýchodní Asie, především do Thajska,“ říká Koláčný z Čedoku. Podle něj to má do velké míry na svědomí cenová válka mezi aerolinkami Qatar Airways a Emirates, které tam létají. „Češi začínají objevovat Omán, podobně jako Angličané nebo Němci před několika lety,“ říká Bezděk.

Na druhé straně propad zájmu, zřejmě dočasný, zažil Karibik. „Zájem zbrzdila vlna hurikánů, některá letoviska na Kubě byla zasažena. Zájezdy na listopad a prosinec jsme tam zrušili, destinace budeme znovu prodávat od Nového roku,“ dodává Koláčný.

Autor:



Nejčtenější

Kazítka ve spotřebičích zakážeme, plánuje EU. Chce jejich delší životnost

Ilustrační snímek

Evropský parlament vytáhl do boje proti spotřebičům na jedno použití, proti věcem se zabudovaným defektem, který má...

Nový ford i milion. Stát vybral šťastlivce, kteří sbírali účtenky

Účtenkovka při svém startu uživatele zarazila šíří požadovaných povolení.

Ve středu proběhlo vůbec první slosování státní účtenkové loterie. Kolem sedmé hodiny večerní, kdy měly být na adrese...



Gigantická zakázka na letadla: klient si u Airbusu objednal 430 letadel

letadlo Airbus A320neo

Pouštní Dubaj se na několik dní proměnila v obří tržiště letadel. V jednom určitě nezklame. Jak se už stalo zvykem,...

Česko se stává tygrem střední Evropy. Ekonomika mohutně roste

Řezač plamenem

Česká ekonomika i v prázdninovém vlažnějším módu mohutně rostla. Od července do září, meziročně zvýšila výkon o pět...

Pět mýtů o evidenci tržeb: A teď bude stát vědět, co nakupuji

293 milionů účtenek se již do včerejška vydalo.

Tu účtenku si radši vezměte, nebo dostanete pokutu! A pokud se chcete zbavit konkurence, pošlete na ni kontrolu z...

Další z rubriky

Jaké značky jsou „nečeské“? Podle některých i Škoda, Barum či Jar

Škoda Atero

Značku aut Škoda vnímá jako českou jen sedm z deseti Čechů. Podobně dopadla firma Barum vyrábějící pneumatiky. Ale...

Tříprocentní úroková sazba. Tak by mohla za dva roky vypadat politika ČNB

Guvernér ČNB Jiří Rusnok přichází na tiskovou konferenci bankovní rady k...

Měnová politika České národní banky by se během jednoho až dvou let měla normalizovat. Reálná úroková míra by mohla...

Internetový útok na web Účtenkovky způsobili zahraniční hackeři

Startuje loterie Účtenkovka. Jak v ní soutěžit?

Výpadek webu uctenkovka.cz byl způsoben útokem hackerů ze zahraničních IP adres. Informovalo o tom dnes ministerstvo...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.