Katalog nechceme. Zájem Čechů o dovolenou na klíč strmě roste

  9:00aktualizováno  9:00
Mezi klienty českých cestovních kanceláří výrazně přibývá lidí, kteří si nevyberou z nabídky zájezdů v katalogu. Od cestovky si raději nechají sestavit dovolenou na míru. Většinou bývá dražší než klasický zájezd.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Strmý růst zájmů potvrzují všechny největší cestovní kanceláře, které pro takové dovolené často mají speciální značku.

„V posledních letech evidujeme skokový nárůst počtu poptávek individuálních cest,“ uvádí šéf Čedoku Jan Koláčný. „Doba pevně daných termínů, které se odvíjely od charterových letů je pryč. Klienti naopak požadují flexibilitu,“ říká mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

Cestovkám v tomto trendu nahrává více faktorů: roste skupina movitých zákazníků a také přibývá destinací, kam se dá z Prahy letět přímo pravidelnou linku a nikoliv jen charterem. Někteří ale míří i do klasických dovolenkových destinací.

Mluvčí Firo Tour Eva Němečková popisuje jednu dovolenou, kterou cestovní kancelář zařizovala. „Nás zákazník vyrazil s rodinou do Turecka a žádal tam co nejluxusnější hotel, kde rozhodně nepotká žádného Čecha a kde mu zajistí absolutní soukromí včetně privátní pláže, bazénu, zahrady, tenisového kurtu - vše pouze pro jeho rodinu, k tomu limuzínu s řidičem, majordoma, kuchaře a personál,“ vypočítává.

Podle cestovek jsou u zájezdů na míru nejčastějšími klienty páry středního věku nebo skupiny přátel. Převažují cesty, které běžné katalogy nenabízejí, většinou kombinující více zážitků.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Na koleje se vrací legendární Vindobona. České dráhy upravují názvy spojů

Vindobona, motorový vůz řady 854

V roce 2019 přibude v jízdním řádu více jednotných názvů vlakových linek. Ty nahradí doposud odlišná pojmenování...

OBRAZEM: Přes 16 hodin v letadle. Letečtí fandové mají z čeho vybírat

Dopravní letadlo Airbus A350-900, které společnost Singapore Airlines nasazuje...

Pro některé čirý masochismus, pro jiné nebeský zážitek. Deset nejdelších letů světa má jedno společné. V oblacích...

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...



Najdete na iDNES.cz