Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

České dráhy schválily prodej nádraží správci tratí. Vítkova CPI ostrouhá

  18:11aktualizováno  18:11
Několikaletý maraton převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) je téměř u konce. Po letech schvalování tento týden kývlo na převod představenstvo ČD a následně i dozorčí rada.

Živě: Sledujte vlaky na pražském Hlavním nádraží v přímém přenosu | foto: Playtvak.cz

Konečné slovo bude mít ještě řídící výbor, to by měla být ale jen formalita. Klíčový byl souhlas představenstva, které se k převodu nádraží dlouho nemělo, protože podle části manažerů je pro dopravce nevýhodná.

Čtvrteční rozhodnutí dozorčí rady současně znamená konec nadějí pro miliardáře Radovana Vítka a jeho skupinu CPI. Ta minulý týden přišla s nabídkou na odkup za čtyři miliardy korun. Dráhy ji ale odmítly

„Nechceme privatizaci železniční infrastruktury. Nádraží mají sloužit veřejnosti a musí být za rovných podmínek přístupná všem dopravcům. To garantuje jedině stát,“ komentuje výsledek jednání předseda Dozorčí rady ČD Milan Feranec. Dopravce odpověděl CPI, že nejde o prodej, ale o převod mezi státními organizacemi.

Samotný převod je plánován nejdříve v červnu, přesný termín a detaily oznámí České dráhy až po schválení řídícím výborem.

České dráhy za nádraží dostanou nepatrně víc, než se původně uvádělo: aktualizovaný posudek uvádí hodnotu železničních budov namísto původních 3,24 ve výši 3,31 miliardy korun. I tak je to o stamiliony méně, než nabízel soukromý investor.

Proti převodu byla část managementu firmy, někdejší šéfová drážních právníků Daniela Kovalčíková v materiálu upozornila na řadu rizik pro ČD vyplývajících z převodu. Odpůrci jsou i železniční odboráři. Nápad na prodej budov přišel přitom původně z ČD, původní plány ale mluvily o prodeji za výrazně vyšší cenu.

SŽDC slibuje, že se o nádraží bude starat lépe než dopravce. Jen letos plánuje investovat do budov miliardu korun, využít k tomu chce i evropské dotace.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Autobus Leo Express
Vlaky Leo Express budou jezdit až do Polska, společnost získala povolení

Český soukromý dopravce Leo Express získal povolení pro provoz osobní železniční dopravy v Polsku. Společnost tak může prodloužit železniční spojení z Prahy do...  celý článek

Budou po Česku plout nákladní lodě jako například na průplavu Rýn - Mohan -...
Lodí po Odře až do Ostravy? Poláci čekají na miliardy z EU, Češi na studii

Polsko chce do tří let začít na Odře stavět vodní cestu k hranici s jižním sousedem. Česko v plánu na propojení Odry s Dunajem tak daleko není, v současnosti...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.