Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drahé kovy, umění pro znalce

aktualizováno 
Nákup drahých kovů či cenných uměleckých děl není obvyklou formou investování. Vyžaduje zkušenosti a znalosti. Kromě toho není nikdy předem jisté, že hodnota pořízených uměleckých děl stoupne. Proto je spíše vhodná pro finančně zajištěnou skupinu lidí, kteří se nebojí, že finanční hodnota bude časem nahrazena jen hodnotou kulturní.

Zájem o umělecká díla podléhá módním vlivům. V současné době je zájem především o výtvarné umění, českou modernu. Jak je to se zlatem? Do roku 1989 byl tuzemský trh uzavřen a jeho cena byla díky tomuto omezení poměrně vysoká, po otevření trhu se přizpůsobila světové úrovni.

V současné době nadále na světových trzích klesá. V České republice se o něj zmenšuje zájem. "Svatováclavský zlatý dukát stál v roce 1990 zhruba tři a půl tisíce korun a nyní se prodává za dva tisíce," uvádí Jan Neumann, spolumajitel aukční společnosti Meisner&Neumann.

Vzhledem k znehodnocení koruny inflací se tak reálná hodnota snížila na poloviční hodnotu. Nákup drahých kovů či starožitností slouží především k uchování hodnoty, nikoliv tvorbě zisku. Riziko ztráty vynaložených prostředků je větší při nákupu uměleckých děl.


Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Lidé se snaží ušetřit za kouření, do cigaret balí doutníkový tabák
Tabák v „doutníkovém balení“ je levnější, stát na daních tratí stamiliony

Levné kouření láká a stát přichází o spotřební daň. Rozdíly ve zdanění tabáku v různých formách jsou i několikanásobné. Na trhu jsou například k mání doutníky,...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.