Podle internetových stránek Českých drah by plánovaná modernizace trati Praha-Liberec měla cestování vlakem na tomto úseku zkrátit zhruba na osmdesát až devadesát minut.
Součástí plánů tzv. pátého koridoru je například modernizace trati mezi stanicemi Praha-Vysočany a Lysou nad Labem. Mezi Milovicemi a Vlkavou vznikne nový úsek se stanicí u bývalého vojenského letiště. Nádraží v Mladé Boleslavi projde kompletní rekonstrukcí včetně stavby nových nástupišť.
Na úseku Turnov - Liberec zamýšlejí dráhy vybudovat sérii tunelů. „Mají klíčový dopad na zkrácení jízdních dob - z dnešních nejkratších 40 minut až na 15 minut,“ uvedly dráhy.
Celková jízdní doba vlaku InterCity z Prahy do Liberce má být zhruba 75 minut, do Mladé Boleslavi expresy dorazí za 38 minut. „Zastávkový osobní vlak urazí vzdálenost mezi Prahou a Mladou Boleslaví asi za 68 minut,“ píše se v popisu projektu.
Na uskutečnění těchto plánů ale bude nutné ještě několik let počkat. Dráhy totiž počítají s náklady zhruba ve výši 26 miliard korun a dokončením až po roce 2010 .