Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy dovezly k Jadranu přes pět tisíc turistů

  18:36aktualizováno  18:36
Trefou do černého bylo pro České dráhy zavedení autovlaku z Prahy do Splitu. Během prázdnin ho zatím využilo na pět a půl tisíce lidí. Podle šéfa cestovní kanceláře Českých drah Petra Tiefenböcka zároveň autovlak vezl turistům s sebou na Jadran na 562 aut.

Vlak, který jezdil od poloviny června každý pátek do Splitu a v sobotu odpoledne zpět do Prahy, pojede tento pátek naposledy. Poslední Jadran Express pojede za výhodnější ceny.

"Jízdenka k sezení stojí z Prahy do Splitu 700 korun, s vlastním automobilem 1050 korun," říká Tiefenböck.

Původní cena zpáteční jízdenky byla 1990 korun, s autem k sezení 2990. Turisté si mohli koupit místo sedadlo a lůžko či lehátko, za které si dráhy účtovaly 3500 až 5000 korun.

Jadran Express začínal se sedmi osobními vozy a dvěma vagony pro auta, postupně musel kapacitu zvětšit o jeden vůz pro cestující i auta. V průběhu sezony byla všechna místa pro automobily prakticky neustále obsazena.

Osobní vozy byly naplněny lidmi minimálně z osmdesáti procent, většinou více.

Lidé z drah předpokládají, že i poslední Jadran Express pojede zcela zaplněn a připíše si tak celkem na své konto přes šest tisíc turistů.

"Na příští rok počítáme se stejným vlakem," dodává Tiefenböck.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.