Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy hledají údržbáře nádraží za miliardu korun

  12:36aktualizováno  12:36
České dráhy vypsaly sérii šesti výběrových řízení, ve kterých hledají údržbáře nádražních budov. Zakázky potrvají od letošního července do konce roku 2011 a jejich celková hodnota je zhruba miliarda korun.

Ilustrační foto. | foto: Rosťa Jančar, Technet.cz

"Jako jediné hodnotící kritérium bude použito kritérium nabídkové ceny," řekl ČTK Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení. Lhůta pro podání nabídek je 22. duben. Nyní údržbu zajišťují firmy, které vyhrály tendry v roce 2007. Smlouvy končí letos k poslednímu červnu.

O nemovitosti Českých drah se v jednotlivých oblastech starají organizační jednotky zvané Regionální správy majetku (RSM). Ty ovšem nemají dělníky na údržbu, drobné opravy nebo havarijní zásahy, a proto práce zadávají externím firmám.

Nádraží dráhy dostaly do vínku při svém vzniku v roce 2003, kdy se dělila státní organizace České dráhy na ČD a.s. a Správu železniční dopravní cesty, která vlastní koleje. Převod budov do majetku drah vadí konkurenci, podle které ČD získaly s nádražními budovami neprávem výhodu na trhu.

Existují proto stále úvahy, že by nádraží mohla získat SŽDC, která nyní pečuje o koleje. Ministerstvo dopravy nyní připravuje návrh, podle kterého správa převezme od drah výpravčí a další provozní zaměstnance. O budovách se v návrhu zatím nemluví.


Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.