Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


České dráhy vyhazují Jančurův RegioJet z pražského Smíchova

  10:38aktualizováno  11:27
Soukromý železniční dopravce RegioJet může přijít o své zázemí na nádraží Praha-Smíchov. Sídlí v prostorách Českých drah, které daly firmě podnikatele Radima Jančury výpověď. Informují o tom čtvrteční Hospodářské noviny.

Ilustrační snímek | foto: RegioJet

České dráhy výpověď podle HN vysvětlují tím, že musejí uvolnit prostory pro výstavbu nové čtvrti Smíchov City pro více než 10 tisíc lidí, kterou připravuje developer Sekyra Group. Jenže postup drah vypadá spíš jako pokračování ostré války mezi oběma konkurenty na železnici, píše list.

Výstavba totiž nezačne dřív než za dva roky a žluté vlaky mohou na kolejích zatím dál parkovat. Krokem drah ovšem mohou přijít o zázemí pro údržbu, kanceláře i dispečink.

Výpověď s tříměsíční lhůtou dostal RegioJet loni v prosinci. Když prostory do konce března neopustil, podaly dráhy žalobu na vyklizení. RegioJet výpověď odmítá s tím, že nemůže odejít, aniž by mu byla nabídnuta odpovídající alternativa.

Podle Českých drah je však výpověď v souladu se smlouvou. Vzhledem k tomu, že území je dlouhodobě určeno k zástavbě, nájemci podle firmy věděli předem, že budou muset objekty opustit.

RegioJet ale oponuje tím, že má od drah pronajato víc prostor, které spolu sousedí – a u většiny z nich je výpovědní lhůta do konce letošního roku. A trvání na tříměsíční výpovědní lhůtě u menší části nemá žádný praktický důvod.

„Nejde o ledajaké prostory – jedná se o důležité nádražní objekty, které jsou nedílnou součástí infrastruktury. Bez těchto budov nelze provádět provozní operace při obracení souprav v Praze, jako je předodjezdová údržba, úklid, či plnění vodou. Bohužel kvůli špatné transformaci z roku 2003 připadly všechny pozemky a budovy Českým drahám, zatímco koleje spravuje SŽDC. Nemůžeme se díky této chybě ocitnout v situaci, kdy naše vlaky budou využívat kolejiště, ale na pozemcích kolem bez náhrady přijdeme o veškeré zázemí, které potřebujeme k provozu“ říká Aleš Ondrůj, mluvčí RegioJetu.

Sekyra Group plánuje začít stavět na přelomu let 2019 a 2020. A ač bude potřebovat nějaký čas předem na demolice, firmy mají na vyklizení prostor určený k výstavbě nejméně rok času.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
PRŮZKUM: Tři z pěti Čechů omezili máslo. 60 korun za kostku je moc

Zdražování másla pokračuje. Cena za více než padesát korun ale Čechům připadá přehnaná. Téměř tři pětiny lidí tvrdí, že rostoucí cena másla v posledním měsíci...  celý článek

Smoothies jsou husté nápoje z rozmixovaného ovoce a zeleniny.
Lidé hledají nové cesty, jak investovat. Začínají půjčovat firmám

Ekonomice se daří a lidé hledají nové cesty, jak investovat. Peníze v bankách téměř nic nenesou, investice do akcií či komodit zase vyžadují spoustu času. V...  celý článek

Marian Jurečka, ministr zemědělství, byl hostem pořadu iDNES.cz Rozstřel. (21....
Kolem másla vznikla panika, obchodníci toho využívají, tvrdí Jurečka

Tržní cena másla v Česku byla v srpnu 35 korun, řetězce je nyní nabízejí za 65 korun i více. „Marže je u obchodníků, nikoli producentů,“ řekl ministr...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.