Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy koupí 15 nových vlaků City Elefant, nasadí je do Prahy a okolí

  12:58aktualizováno  16:41
Cestující z Prahy a okolí budou od příštího léta cestovat vlakem o něco pohodlněji. České dráhy koupí za 3,3 miliardy patnáct nových klimatizovaných pantografů City Elefant, které budou jezdit na vybraných tratích ve Středních Čechách. Od příštího léta do prosince roku 2011 je bude dodávat společnost Škoda Vagonka.

České dráhy - City Elefant. | foto: České dráhy

Řekl to mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Stroje s maximální rychlostí 140 km/h jsou podle odborníků v některých ohledech lepší než pendolina. - více o vlacích City Elefant čtěte zde

Oproti starým pantografům mají vlaky City Elefant mnoho výhod. Jsou dvoupatrové a nízkopodlažní. Celkově jsou modernější, komfortnější, vybavené klimatizací (nejdou otevírat okna) a při jízdě nejsou slyšet.

České dráhy nakupují nové vlaky v rámci dlouhodobé obnovy svého vozového parku. "Prakticky nahradí všechny staré pantografy v Praze a ve Středočeském kraji. Nové soupravy vyjedou také na Ostravsku a budou zajíždět i do dalších regionů Čech a Moravy," uvedl mluvčí drah.

Moderní nízkopodlažní pantografy City Elefant provozují dráhy už několik let, do léta příštího roku jich budou mít z předchozích zakázek za 13 miliard korun celkem 60. Po ukončení aktuálně uzavřeného kontraktu jich bude 75.

Zastaralý vozový park patří k největším problémům Českých drah. K nejstarším patří právě pražské pantografy, z nichž řada z nich pamatuje 60. léta.

Zakázka byla podle drah zadána bez uveřejnění podle zákona o veřejných zakázkách z důvodu sjednocení vozidlového parku, zachování kompatibility s provozovanými soupravami, zajištění jednotnosti při údržbě a zamezení různorodosti v oblasti náhradních dílů. "To umožňuje maximálně snížit náklady na provoz a údržbu nových vlaků a zajistit jejich maximální provozní využití," tvrdí železniční dopravce. 

Kde jezdí City Elefant?


Moderní soupravy CityElefant zajišťují příměstskou dopravu v Praze a ve Středočeském kraji, jezdí na vybraných linkách v Moravskoslezském kraji mezi Opavou, Ostravou a Českým Těšínem a zajíždějí i do dalších krajů, např. na lince Praha – Ústí nad Labem na Ústecko nebo Praha – Pardubice do Pardubického kraje.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Rakušané se bouří proti německému mýtnému, podají žalobu u EU

Rakousko podá u Soudního dvora Evropské unie žalobu kvůli plánovanému zavedení mýtného pro osobní automobily v Německu. Oznámil to rakouský ministr dopravy...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V ČR by se mohla testovat auta bez řidiče, uvažuje se o dálnici D8

V Česku by mohl vzniknout testovací okruh pro auta jezdící bez řidiče a autonomní vozidla by se do budoucna mohla zkoušet i v běžném provozu na dálnicích, nebo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.