Dráhy kupují mix osobních vozů první a druhé třídy, které dosud jezdily na vlacích InterCity a EuroCity rakouských drah. Postupně je ale nahradil rakouský dopravce novými railjety a už je nepotřebuje. V padesáti koupených vozech jsou i čtyři restaurační vozy a pět autovozů. Celkem za ně České dráhy zaplatí 14,4 milionů euro, tedy zhruba 400 milionů korun.
„Vozy v těchto dnech postupně přebíráme. Zhruba třicítka z nich bude hned nasazena do provozu zatím jako posily,“ řekl mluvčí drah Radek Joklík. České dráhy chtějí vozy nasadit na trasy Praha - Ostrava - Žilina, Praha - Budapešť a Bohumín - Břeclav. Z nich se uvolní jiné vozy, které nasadí například na rychlíky z Prahy do Českých Budějovic.
Česko se stalo pro rakouské dráhy hlavním odbytištěm jejich použitých vozů, po kolejích jich tu bude jezdit s posledním nákupem více než stovka. Na rakouských vozech má postavený svůj byznys například RegioJet, který o tuto várku vozů rovněž usiloval. Dráhy ho ale přeplatily.
České dráhy dosud nakoupily v Rakousku 80 použitých vagónů, s posledním nákupem jejcih počet stoupne na 130. Některé z první série byly ale ve špatném stavu a nejezdí.
Ministerstvo dopravy ve své koncepci pro otvírání železničního trhu počítá v příštích letech v soutěžích spíše s nízkopodlažními jednotkami. Dráhy ale nemají obavy, že by je nevyužily. „Ty vozy jsou a budou potřeba. Zejména v mezinárodní dopravě, kam s nimi primárně počítáme, zůstanou klasické soupravy standardem i do budoucna,“ dodal Joklík.