Termín startu nového spojení však není prozatím jasný. Dráhy si do jízdního řádu daly poznámku, že je spustí ode dne vyhlášení.
Dva nové spoje každým směrem nebudou nikde zastavovat a míří hlavně na lidi z Brna, kteří potřebují být ráno v Praze. Z Brna budou extra vlaky vyjíždět každý den v 6:15 a 7:15, z Prahy budou jezdit zpět v 17:03 a v 18:03. Doplní tak stávající nabídku spojů mezi Prahou a Brnem.
Dráhy loni výrazně mezi Prahou a Brnem zlevnily jízdné na úroveň autobusů, podle výroční zprávy stoupl počet cestujících o 40 procent. "Na trase Praha - Brno jsme zaznamenali větší zájem cestujících již loni a v prvním čtvrtletí letošního roku rostoucí zájem o cesty vlakem trvá, a to již před avizovaným zahájením oprav na dálnici," řekl mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Na trase přes Pardubice jezdí vlaky ČD každou hodinu, přes Havlíčkův Brod po dvou hodinách.
Na rozdíl od jiných spojů nebudou vlaky nikde zastavovat, ani v obvyklých Pardubicích. Přesto zvládnou cestu o pět minut pomaleji než vlaky kategorie EuroCity, pojedou 2 hodiny a 42 minut. Je to způsobené především velkou hustotou provozu mezi Pardubicemi a Prahou. Dráhy zatím neoznámily, jaké soupravy na speciální vlaky nasadí.
Zahájení opravy D1 se však zatím posouvá, poslední aktuální termín je září. Ředitelství silnic a dálnic kvůli sporným bodům v zadávací dokumentaci o více než měsíc posunulo uzávěrku přihlášek, navíc už běží odvolání proti stavebnímu povolení (čtěte oprava D1 začne o měsíce později).