Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy nasadí místo vozů z NDR sto modernějších vagonů, vypsaly tendr

  12:09aktualizováno  12:09
Část vozů vyrobených v 70. a 80. letech v NDR, které používají České dráhy k dálkovým spojům, nahradí novější a komfortnější. Železniční dopravce vyhlásil výběrové řízení na nákup stovky používaných rychlíkových vozů ze zahraničí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Josef Vostárek, MF DNES

České dráhy slibují vyšší kulturu cestování než u stávajících východoněmeckých vlaků. Vozy mají být klimatizované, s rychlostí nejméně 160 km/h. Zatím není jasné, zda půjde o vozy se šestimístnými kupé, nebo s otevřeným prostorem. Část z nich musí mít prostor pro přepravu jízdních kol a deset vagonů musí být z kategorie 1. třídy.

"Potřebujeme rozšířit počet vozů pro dálkové vlaky hlavně na úrovni InterCity," vysvětlil ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák vypsání tendru. Požadovaných vozů mají zatím dráhy okolo dvou stovek.

Železnice počítá, že ji stovka vagonů vyjde na více než 1,5 miliardy korun. "Při objednávce nových vagonů bychom čekali na zahájení jejich dodávky více než dva roky a cena by byla asi čtyřikrát vyšší," zdůvodňuje Novák, proč nakupují starší vozy.

Vagony by se měly použít hlavně pro vnitrostátní a mezistátní vlaky InterCity a EuroCity na páteřní trase z Prahy přes Olomouc na jižní a severní Moravu a případně dál na Slovensko.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Antimonopolní úřad zahájil správní řízení kvůli mýtnému tendru

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s ministerstvem dopravy kvůli miliardovému tendru na provoz elektronického mýtného systému...  celý článek

Ředitelství silnic a dálnic začalo v úterý 8. září s evidencí billboardů v...
Vlastníci billboardů změnili názor, část poutačů u silnic odstraní

Provozovatelé billboardů u silnic a dálnic sami odstraní poutače, na něž je ve výzvě upozornilo ministerstvo dopravy. Řekl to v pátek mluvčí Svazu...  celý článek

Technologie jsou zapojeny, úředníci připraveni. Ostrý provoz úsekového měření...
Rychlost na D1 se hlídat nebude. Kvůli zpackanému tendru chybí radary

Nohu z plynu, jinak můžete být až o pět tisíc korun a mít hned tři „trestné“ body na kontu řidiče. Tak úředníci ještě na jaře strašili řidiče mířící po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.