Dráhy natáhly dráty do Rakouska

Od chladného Baltu až do slunné Itálie nebo Slovinska se dá od 10. prosince cestovat vlakem, který táhne elektrická lokomotiva. Zástupci Českých drah a Rakouských zemských drah společně otevřeli poslední elektrifikovaný úsek mezi státní hranicí a rakouskou obcí Summerau.

Dosud na něm musely vlaky zapřahat motorovou lokomotivu, která je čtyři kilometry táhla k dalším drátům s elektřinou na rakouském území.

Elektrifikace a úpravy okolí trati a nástupišť si vyžádala investici zhruba půl miliardy korun, kterou hradila česká strana.

Trať patří do jedné z hlavních transevropských železničních magistrál E55 vedoucí ze švédského Stockholmu do italské Boloně. Přes česko-rakouské hranice budou zatím jezdit rakouské lokomotivy uzpůsobené pro oba elektrické systémy.

Po Novém roce by měly na trať vyjet tři zrekonstruované lokomotivy Českých drah. Počínaje rokem 2003 se očekává rozjezd dopravy v blízkosti obou hranic mezi Českými Budějovicemi a rakouským Linzem.

Při přejezdu česko-rakouských hranic po trati E55 vedoucí ze Švédska do Itálie už není třeba připřahovat dieselovou lokomotivu. Trať byla plně elektrifikována. (10. prosince 2001)

Při přejezdu česko-rakouských hranic po trati E55 vedoucí ze Švédska do Itálie už není třeba připřahovat dieselovou lokomotivu. Trať byla plně elektrifikována. (10. prosince 2001)

,