Mluvčí drah Petr Šťáhlavský nové jméno vysvětluje například tím, že tento typ vozů pokrývá síťově některé regiony a vytváří tak pavučinu spojení. Dráhy vyšly i z návrhů, které získaly v předchozích anketách o názvy vlaků.
"Je také v provozu na nejstrmější železniční trati v Česku. Je tam tedy obdoba ke schopnostem pavouků spustit se pod ostrým úhlem, tato vozidla se "spouštějí" po spádu naší nejstrmější železnice," dodal Šťáhlavský. Nové motoráky dosud jezdí hlavně v Libereckém kraji a na Vysočině, pokrývají i jedinou českou ozubnicovou železnici z Tanvaldu do Harrachova.
Dráhy už mají ve své flotile například patrové CityElefanty, elektrické nízkopodlažní jednotky RegioPanter nebo motorové jednotky RegioShark. RegioSpider bude čtvrtým vlakem se zvířecím názvem. "Jde o marketingové označení všech vozidel daného typu. Součástí je také polep na skříni vozidla, podobně jako je vozidlo polepeno logem ČD, dalšími informacemi a údaji nezbytnými pro provoz, informování cestujících či propagační účely," dodal Šťáhlavský.
Dráhy mají objednáno celkem 33 motorových vozů Stadler, které pochází ze závodu švýcarské firmy v Berlíně - Pankowě. Vozy se liší úpravou pro provoz na trati Tanvald - Harrachov a pro ostatní tratě. Poslední dva mají přijít na konci února, dráhy je namísto původních plánů na provoz na Vysočině umístí na trať z Liberce do České Lípy.