Dlouhý je přes pětadvacet metrů, váží 45 tun a nabízí 71 míst k sezení. Nový vůz od berlínského výrobce představili dopoledne zástupci Českých drah v Jihlavě.
"Soupravy RegioShuttle nabízejí maximální pohodlí, jsou bezbariérové, klimatizované, vybaveny uzavřeným systémem WC i moderním audiovizuálním informačním systémem," uvedl náměstek generálního ředitele Českých drah Antonín Blažek.
Podle jeho slov jde po dvaceti letech o první tak velký nákup nových vozů na Vysočině.
Cestující na Vysočině se totiž nebudou vozit jen jedním novým "Stadlerem". Do listopadu příštího roku se mohou těšit na dalších šestnáct těchto klimatizovaných vozů dohromady za 898 milionů.
"Do roka, kdy začne v listopadu jezdit po kolejích poslední souprava, bude Vysočina patřit ke krajům s nejmodernějším a nejmladším vozovým parkem," dodal Blažek.
Základní údaje o vozidle RegioShuttle RS1Rozchod 1435 mm |
Kraj doufá, že nové vozy přilákají pasažéry
Nový vůz bude nyní zkušebně jezdit na trati mezi Havlíčkovým Brodem a Humpolcem, nasazen bude také na vybraných spojích z Havlíčkova Brodu do Ždírce nad Doubravou.
Třináct nových vozidel zaplatily České dráhy také s pomocí dotace z Regionálního operačního programu Jihovýchod. EU přispěla částkou 219 milionů korun. "České dráhy investovaly do obnovy vozového parku na Vysočině přes 678 milionů korun," informovala mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.
"Koncem roku 2012 budou všechny vlaky nasazené Českými drahami na Vysočině nové nebo repasované. I to je cesta, jak do veřejné železniční dopravy přilákat více pasažérů," podotkl náměstek hejtmana Kraje Vysočina pro oblast dopravy Libor Joukl.
Nové motoráky nenasadí dráhy jen na Vysočině, šestnáct souprav bude jezdit v Libereckém kraji na tratích zvaných Jizerská dráha mezi Frýdlantem, Libercem a Harrachovem. Do Česka tyto motoráky zajíždějí již delší dobu z Německa do Železné Rudy a na Špičák.