Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy připravily nový řád a větší pohodlí

  16:24aktualizováno  16:24
V novém jízdním řádu Českých drah zůstane zhruba stejný počet vlaků a přibude pohodlí. Regionálních spojů bude sice od poloviny prosince jezdit o 0,4 procenta méně, dálkových souprav ale naopak bude o 1,5 procenta více. V obou případech dráhy slibují komfortnější vlaky.

Nový jízdní řád platný od 14. prosince zachovává drahám denní porci 295 tisíc kilometrů. V přepočtu tak vlaky každý den více než sedmkrát obkrouží zeměkouli.

Především u dálkových vlaků by měli cestující pocítit výraznější zkrácení jízdní doby díky dokončeným úsekům I. a II. koridoru.

Jestliže dodavatel rychlovlaků Pendolino splní všechny podmínky Drážního úřadu, budou tyto soupravy od 13. června příštího roku nasazeny jako vlak EuroCity J.G. Mendel na trase mezi Prahou a Vídní.

Jízdní doba se zkrátí skoro o půl hodiny. Úsporu o 51 minut by pak mělo přinést nasazení pendolina na celé trase Drážďany - Vídeň.

Z mezinárodní dopravy naopak zmizí vlaky EC 76/77 Comenius dosud jezdící na trase Praha - Budapešť - Praha. V úseku Praha - Břeclav a zpět je nahradí vlaky EC jedoucí do a z Vídně.

"Důležitou změnou je zrušení téměř všech regionálních spojů mezi ČR a Polskem. Zachovány zůstanou pouze dva páry osobních vlaků přes přechod Český Těšín," uvedly ČD.

Doma přibude vlaků InterCity
Vlaky Košičan, Ostravan a Jan Perner, které poměrně nedávno dráhy zařadily do kategorie Expres (bez příplatku) se v novém grafikonu vracejí do skupiny InterCity (příplatek 60 korun).

"Vede nás k tomu kritika cestujících, že vlaky jsou přeplněné a neplní svoje kriteria," komentoval změnu generální ředitel ČD Petr Kousal.

Většího komfortu by se měli cestující dočkat také v regionální dopravě. Především na trati Praha - Kolín, kde budou s výjimkou špičkových časů pracovních dnů jezdit výhradně moderní klimatizované jednotky řady 471.

V Brně a okolí začne fungovat integrovaný dopravní systém, jehož hlavním pilířem bude železniční doprava.

Dráhy se stále nedohodly se státem na způsobu úhrady ztrát z regionální dopravy, kterou si objednávají kraje. Pokud nedostanou uspokojivé záruky, možná přistoupí k výraznější redukci ztrátových spojů.

S novým jízdním řádem čekají na cestující také drobné změny v cenách jízdného. Dráhy zavádějí například víkendovou slevu pro rodiny. - zvláštní článek o tarifních změnách

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nesprávné provedení okna, tvar ostění neumožňuje obtékání teplým vzduchem. Na
Kupujete nemovitost? Pozor na skryté vady, na reklamaci máte 5 let

Každý rok v Česku proběhne převod zhruba půl milionu bytů a rodinných domů. Technický stav nemovitosti se smluvně mezi kupujícím a prodávajícím přitom řeší jen...  celý článek

Lidé na volby prosázeli už 60 milionů
Volby jako hazard. Češi utratili v sázkách na Sněmovnu přes 100 milionů

Sázky na sněmovní volby překonaly 100 milionů korun. Převýšily tak více než dvojnásobně rekordní politickou událost, kterou byly prezidentské volby z roku...  celý článek

Ilustrační snímek
Ministerstvo chystá překotné změny v ČSSZ. Jde o stamilionové IT zakázky

V České správě sociálního zabezpečení se chystají personální škatulata. Vznikne nová mocná sekce, která zkombinuje IT a veřejné zakázky. Dosavadní ředitelé...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.