Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy přišly o trať do Varů, střídá je Viamont

  13:30aktualizováno  13:30
Od příštího roku už vlaky Českých drah nebudou jezdit mezi Mariánskými Lázněmi a Karlovými Vary. V soutěži, kterou vyhlásil kraj, totiž dráhy neuspěly. Místo nich bude spojení na regionální trati zajišťovat soukromá společnost Viamont.

Vlaky Regiosprinter budou od příštího roku jezdit i z Mariánských Lázní do Varů. | foto: Martin StolařMF DNES

Kromě ČD a Viamontu se do soutěže přihlásila ještě firma Rail Trans.

Kraj při rozhodování o novém provozovateli železnice zajímala především požadovaná dotace na jeden vlakový kilometr. Viamont chtěl 64,60 koruny, ČD 80,40 koruny a Rail Trans přibližně 85,20 koruny na vlakový kilometr, uvedl hejtman Josef Pavel.

„V ročním souhrnu to znamená, že budeme Viamontu na provozování trati přispívat kolem 25,6 milionu korun. To je asi o šest milionů méně, než chtěly ČD, a zhruba o devět milionů méně, než byl požadavek Rail Transu. Oproti současnosti bychom měli ročně na dotacích uspořit kolem 5,9 milionu korun,“ uvedl.

Rozhodnutí rady Karlovarského kraje, která Viamont vybrala, musí ještě potvrdit 15. listopadu zastupitelstvo. „Pokud k tomu dojde, začneme zajišťovat dopravu k 1. lednu 2006 podle jízdního řádu, na kterém jsme se dohodli s krajem,“ řekl iDNES František Kozel, který má ve Viamontu na starosti regionální dráhy.

Jednou z podmínek soutěže byl i požadavek na kvalitnější vlaky. Viamont chce na trasu nasadit moderní Regiosprintery, které si pronajímá od německého dopravce Vogtlandbahn. Používá je na regionální trati mezi Sokolovem a Kraslicemi, kterou provozuje už několik let.

„Jsou to špičkové nízkopodlažní vozy, které zajistí potřebný komfort pro cestující. Očekáváme i zvýšení frekvence spojů. ČD uvažovaly, že by na trať nasadily modernizované soupravy, které tu jezdí v současnosti,“ uvedl Pavel.

Karlovarský kraj se rozhodl hledat pro železnici mezi západočeskými lázněmi nového dopravce poté, co ČD požádaly o navýšení celkového příspěvku na dopravní obslužnost v příštím roce z letošních asi 136 milionů korun o zhruba 24 milionů korun.

„Navíc jsme vůbec neznali ekonomiku provozu na trati. ČD nám neustále tvrdily, že to nelze přesně spočítat. Proto od nich budeme chtít pro příští rok v případě ostatních tratí v regionu podrobné ekonomické rozbory s vyčíslenými náklady na jednoho cestujícího. Jinak jim dotaci nedáme. To je názor i ostatních krajů,“ dodal Pavel.

Autoři: ,



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Žena v letadle dostala jablko, po přistání jí za něj napařili pokutu

Boeing 767 společnosti Delta

Na svou cestu z Paříže do amerického Denveru společností Delta Air Lines jen tak nezapomene Crystal Tadlocková. Žena...



To by stačilo. Šéf Korean Air odvolal své dvě dcery, firmě dělaly ostudu

Dcery ředitele Korean Air Emily Cho (vlevo) a Heather Cho

Šéf korejských aerolinek Čo Jang-ho v minulých dnech vyhodil z firmy své dvě dcery. Důvodem bylo jejich nedůstojné...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

Další z rubriky

Obavy vyprchaly. Češi zase létají na dovolenou do Turecka

Ilustrační snímek

Uzavřené předprodeje zájezdů tuzemských cestovních kanceláří pro letošní rok ukazují, že se Turecko vrátí mezi...

Počet vydaných platebních karet loni klesl, těch bezkontaktních přibylo

(Ilustrační snímek)

Počet vydaných platebních karet v loňském roce klesl o 592 tisíc na 10,7 milionu. Oznámilo to Sdružení pro bankovní...

Ceny pražských bytů se od roku 1998 ztrojnásobily. I nadále porostou

(Ilustrační snímek)

Ani krize nezastavila cenový růst českých bytů, které v některých oblastech oproti roku 2005 podražily o více než 76...

Najdete na iDNES.cz