Španělská společnost, která vyjma své domovské země působí například ve Spojených státech a Saúdské Arábii, chce expandovat v Evropě. Server Zdopravy.cz připomíná, že český dopravce má licence pro provoz na Slovensku, v Německu a Polsku.
Leo Express ukončil provoz na trati z Berlína, soudí se s německou firmou |
Renfe si v prosinci najala poradenskou společnost PwC, aby analyzovala možnosti růstu v zahraničí. Zmíněná firma se zabývala i možností získat podíl v Leo Express. Španělské státní dráhy se dále mimo jiné podílí na projektu Rail Baltica. Ten má do roku 2026 spojit polskou Varšavu a estonský Tallinn.
Leo Express je soukromý železniční a autobusový dopravce, společnost v roce 2010 založil podnikatel Leoš Novotný. Před pandemií covidu-19 v roce 2019 celá skupina zaznamenala zisk 150 milionů Kč. Kladné hospodaření vykázala i v roce 2018. Obrat jí předloni vzrostl zhruba o čtvrtinu na téměř 1,1 miliardy korun.
Za současného stavu dopravcům nadále rostou ztráty z tržeb, jdou do stamilionů. Leo Express v souvislosti s protikoronavirovými omezeními připomněl, že stále jedná se státem o formě pomoci pro dopravce. Zatím není jasná zejména u komerční dopravy. „Leo Express za nejspravedlivější formu podpory považuje její stanovení stejně jako u závazku veřejné služby, kde činí 75 procent z ušlých tržeb,“ uvedl mluvčí Emil Sedlařík.