"V působnosti uzlové železniční stanice Kolín přijdou o práci asi jen tři lidé, další odejdou po dohodě nebo v rámci doprovodných sociálních programů," řekl vrchní přednosta Petr Pech. "Žádné hromadné propouštění nehrozí," dodal.
Jde podle něj jen o jednotlivce. Uvolněná místa a funkce se budou kumulovat, nikdo nový se na ně přijímat nebude. Kolínský, ani kutnohorský úřad práce o větším odchodu železničářů nevědí.
"Zatím nikdo nic neohlásil," reagoval ředitel kolínského úřadu Josef Blecha. Podobně hovořil i jeho kutnohorský kolega Václav Kaše. "Chodí sem železničáři, ale málo," dodal.
Přednosta uzlové železniční stanice Nymburk Jaroslav Litera řekl, že na Nymbursku i přímo v Nymburku by propouštění zaměstnanců mělo mít nepatrný dopad na celkovou zaměstnanost. Žádný dramatický vývoj neočekává. Tvrdí, že se nedá upřesnit počet zaměstnanců, kterým hrozí propuštění. Vše bude podle Litery záviset na nových technologických postupech pro velká seřaďovací nádraží, které se budou týkat i Nymburka.
Uzlová železniční stanice Kladno letos počítá s propuštěním několika desítek z nynějších zhruba 570 zaměstnanců. "Přesné číslo k dispozici nemám," podotkl vrchní přednosta Jaromír Lehner.
V naprosté většině přitom půjde o odchod v rámci doprovodného sociálního programu, který mohou využít lidé pět let před důchodem. Dostanou příplatek v řádu desetitisíců korun. Nikdo zatím nebude propuštěn v aktivním věku. "Rozhodně to nebude znamenat nějaké sociální otřesy, o doprovodný sociální program si lidé žádají často sami," dodal Lehner.
Regionální zástupce Českých drah pro Středočeský kraj nedokázal údaje kolem hrozby propouštění na území kraje upřesnit. V celé zemi letos dráhy chtějí propustit zhruba 6000 lidí.