Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dráhy vylepší dalších 62 vagonů za miliardu

  14:33aktualizováno  14:33
Cestující v rychlících mezi Plzní a Českými Budějovicemi či Prahou a Hradcem Králové čeká za pár let svezení lepšími vlaky. České dráhy se po téměř roce rozhodly znovu vypsat soutěž na modernizaci 62 vozů řady Bp, které se vyráběly ve Vagonce Studénka na začátku devadesátých let minulého století.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Libor TeichmannMF DNES

Dráhy se rozhodly na rozdíl od lednové soutěže, kterou zrušily, stejné vozy modernizovat podstatně důkladněji a také zhruba třikrát dráž. Odhadovaná cena zakázky je 1,1 miliardy korun, dráhy soutěž vypsaly v pátek.

"Rozhodli jsme se pro větší kvalitu a komfort pro cestující," vysvětlil vypsání nové soutěže mluvčí drah Petr Štáhlavský.

Zatímco původní zakázka počítala pouze s výměnou sedaček a oken, teď by mělo dojít například také k instalaci klimatizace či vakuového WC, rychlost vagonů stoupne ze 120 na 140 kilometrů v hodině. "Budou to vagony pro rychlíkové tratě," dodal Štáhlavský. Dráhy je chtějí využívat i s novými řídícími vozy, které pro ně vyrábí Pars nova.

Modernizací projdou třeba rychlíky z Prahy do Trutnova přes Hradec Králové nebo z Brna do Plzně přes České Budějovice.

Dráhy investují miliardy korun do rekonstrukcí starých rychlíkových vozů. Úroveň a rozsah modernizace se značně liší, od prosté "humanizace" až po kompletní rekonstrukci. Podle vedení je to levnější než nákup úplně nových vozů. Na dálkové spoje má firma získat 16 vysokorychlostních jednotek railJet.

Autor:


Nejčtenější

Falešný „smažák“, pangas místo candáta. Restaurace dál klamou zákazníky

Smažené sýry restaurace občas nahradí takzvanými analogy, které se méně...

Klamání hostů náhražkami potravin z restaurací nemizí. Místo Plzeňského Prazdroje dostávají zákazníci pražského podniku...

Dostanu o 5 Kč na hodinu navíc? Beru. Firmy tápou nad odchody zaměstnanců

Ilustrační snímek

Potravinářské řetězce, sklady nebo pošta mají jedno společné: až třetina zaměstnanců tam nevydrží déle než rok. Nemají...



10 LET OD KRIZE: Místo práce jsme stříleli vrtulníky, říká bývalý bankéř Lehmanů

Nik Storonsky, zakladatel a šéf britského bankovního start-upu Revolut.

Před deseti lety oběhly celý svět fotky bankéřů, jak s papírovými krabicemi vyklízejí své kanceláře na Wall Streetu....

ČSA se vracejí do minulosti. Aerolinky vymění flotilu airbusů za boeingy

Ilustrační snímek

České aerolinie čeká během následujících měsíců velká výměna provozovaných letadel. Do dvou let mají ve flotile...

KVÍZ: Maturita z piva. Vyzkoušejte se, jak znáte značky, hospody i pijany

Šikovný hospodský umí načepovat hladinku, šnyt i mlíko.

V předchozím pivním kvízu jsme vás zkoušeli hlavně z výroby piva, tentokrát to bude více ze života - co pijeme, jak to...

Další z rubriky

Vlaky se na trať z Volar do Strakonic vrátí v listopadu, oprava bude stát 140 milionů

Železniční trať mezi Mikulovem a Novým Městem porušená erozí.

Na poškozený úsek železniční trati, která spojuje jihočeské Strakonice a Volary, se vlaky vrátí na konci listopadu....

VIDEO: Za hodinu tam a zpátky. První rychlovlaky spojí Hongkong s Čínou

Čínské rychlovlaky

Z čínského Kantonu v neděli vyjede vysokorychlostní vlak a po 140 kilometrů dlouhé trati zamíří do Hongkongu. Nové...

České dráhy výrobce nediskriminovaly, zamítl úřad stížnost Alstomu

Alstom vyrábí i francouzské rychlovlaky TGV (ilustrační snímek).

České dráhy v soutěži na desítky elektrických souprav výrobce vlaků nediskriminovaly. Na postup státem vlastněného...



Najdete na iDNES.cz