České dráhy se totiž rozhodly z virtuálních jízdních řádů vlaky RegioJetu mezi Prahou a Havířovem zcela vymazat. "Nechceme poskytovat informace o konkurenci,“ vysvětlil krok dopravce mluvčí Petr Štáhlavský.
Ostatní vlaky jiných společností, které po Česku jezdí, však nadále v jízdním řádu zůstávají.
Výmaz však nebyl důkladný: zatímco na trati číslo 270 Praha – Bohumín nenajdete na webu Českých drah jediný žlutý vlak, drážní mazač zapomněl, že žluté vlaky jezdí i na trati 321 mezi Ostravou a Havířovem. V této tabulce zůstaly některé spoje RegioJetu i na webu Českých drah ještě ve středu zachovány.
Žluté vlaky jsou ale vymazané jen v internetové verzi: v knižním jízdním řádu nakonec budou i vlaky konkurence. Ani tam původně neměly být. Podle informací MF DNES vyvíjely dráhy značný tlak, aby ve verzi vydávané pro České dráhy RegioJet nebyl. S požadavkem přišli jejich zástupci pozdě.
Jízdní řády iDNES.cz
|
Na internetovém vyhledávači jizdnirady.idnes.cz cestující najdou všechny spoje bez ohledu na dopravce. "Náš vyhledávač obsahuje všechny vlaky (tedy včetně vlaků RegioJet) a totéž se týká i naší nové mobilní aplikace," uvedl Bohumír Bednařík ze společnosti CHAPS, která jízdní řády pro iDNES.cz provozuje.
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vydává dvě verze papírových jízdních řádů: jednu úřední v malém nákladu dvou až tří tisíc kusů s obálkou SŽDC, druhou na objednávku drah v nákladu 41 tisíc výtisků. Do prodeje by se měly nové jízdní řády dostat v polovině listopadu.
"Nebudeme to komentovat. Pokud budeme v papírovém jízdním řádu, není to pro nás problém,“ reagoval mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Vlaky RegioJetu jsou zanesené i v internetových vyhledávačích spojení, firma navíc tiskne vlastní informační letáky.
Už dříve dráhy vydaly svým zaměstnancům nařízení, že se nemají o RegioJetu zmiňovat. "Zaměstnanci ČD provádějí aktivní nabídku spojů a produktů ČD, především nabídku akčního jízdného ČD," rozkazuje vedení svým podřízeným.