Stevardky Českých drah

Stevardky Českých drah

Dráhy vytasí na konkurenci reklamu, pochlubí se stevardkami či colou

  • 446
České dráhy spustí příští týden další reklamní kampaň. Na internetu, billboardech či v novinách se budou snažit lidi přimět k tomu, aby cestovali s "vylepšenou" státní firmou. Lákadlem budou například stevardky, nápoje zdarma či levnější jízdenky, tedy věci, které nabízí i soukromý RegioJet. Dráhy ale odmítají, že by načasování kampaně souviselo s rozjetím konkurence.

"Kampaň bude zaměřena na oslovení stávajících, ale i získání nových zákazníků. Budeme například informovat o tom, jak zvyšujeme kvalitu cestování pomocí stevardek, které roznášejí na některých spojích denní tisk a nápoje zdarma. Budeme také vysvětlovat, jaké výhody nabízí cestujícím nový e-shop, například vyhledání nejlevnější jízdenky bez znalosti tarifů," přiblížil iDNES.cz mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Kampaň bude podle něj informovat také o tom, jak dráhy modernizují své vlaky či jaké akční jízdenky začnou od příštího pondělí nabízet na spojích z Prahy do Ostravy, Brna, ale i Zlína či Hradce Králové a Pardubic. (více o levných spojích čtěte zde)

Podle informací redakce vznikala kampaň narychlo zhruba před týdnem s příchodem konkurence. Soukromý dopravce RegioJet, který patří do skupiny Student Agency podnikatele Radima Jančury, vyrazil s pasažéry na koleje poprvé v pondělí. Od té doby má podle svého mluvčího Aleše Ondrůje plno. "V pondělí jsme měli obsazenost třiaosmdesát procent, na dnešek je vyprodáno vše, takže povezeme asi 1 200 cestujících," říká Ondrůj.

RegioJet "užírá" dráhám statisíce denně

Dráhy se tak musí snažit, aby neztrácely zákazníky a nesnižovaly se jim tržby. Pokud by všichni cestující RegioJetu byli zákazníci Českých drah, pak by ČD při současné ceně jízdenky Sporotiket nakoupené přes internet mezi Prahou a Ostravou za 310 Kč přicházely denně o 372 tisíc korun. Výpočet je však pouze orientační, protože řada cestujících RegioJetu nepatří k tradičním pasažérům, pouze si chtějí nové vlaky vyzkoušet.

Dráhy však spojitost mezi spuštěním své reklamy a rozjezdem konkurence odmítají. "Kampaň připravujeme zhruba čtvrt až půl roku. Vše jsme načasovali na dobu, kdy se všechny projekty naplno spustí," říká Joklík.

Podle něj příchod konkurence České dráhy zatím neohrožuje. "Nedá se hovořit o tom, že by se to zásadně odrazilo v obsazenosti spojů Českých drah. Pondělní pendolina byla vyprodána jako vždy a i dnes jsou místa v exponovaných vlacích vyprodána," říká Joklík. Zároveň ale dodává, že "kampaň má sloužit ke zvýšení konkurenceschopnosti a zvýšení počtu cestujících i tržeb".

Kolik peněz kampaň bude stát, nechtějí dráhy říci. RegioJet oslovoval lidi reklamními spoty a outdoorovými vysvětlujícími kampaněmi a letáky. Za venkovní reklamu společnost podle Ondrůje zaplatila zhruba 340 tisíc korun.