Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

Dráhy části klientů zlevnily jízdenky. Od prosince odmění věrné

  • 92
O deset procent zlevnily na měsíc a půl České dráhy většinu svých jízdenek nakupovaných přes jejich e-shop. Dočasná akce je předzvěstí velkých změn, které dráhy chystají zavést od prosince. Velkou novinkou má být například spuštění vlastního věrnostního programu.

Desetiprocentní sleva není plošná a pro všechny:  týká se pouze pro placení jízdenkou aplikací MasterPass pro majitele karty MasterCard. Sleva se současně netýká ani nákupu traťových jízdenek nebo zákaznických aplikací pro IN karty. Dráhy novou nabídku příliš nepropagují. Například v e-shopu se o slevě zákazník dozví až při zvolení platební metody.

Až dosud České dráhy nabízely při nákupu přes vlastní e-shop tříprocentní slevu, ale tu zrušily. Dopravce se totiž chystá od půlky prosince s novým jízdním řádem spustit úplně nový systém slev, který bude mířit na věrné zákazníky. Bude to obdoba věrnostních programů, které mají například aerolinky nebo na české železnici Leo Express.

Dráhy zatím nechtějí detaily věrnostního programu uvést, odkazují na naplánovanou tiskovou konferenci na 20. listopadu.

 „Věrnostní program přinese zákazníkům registrovaným v e-shopu možnost proměnit své body, které získají při nákupu přes e-shop ČD, za nákup jízdního dokladu dle vlastního výběru s devadesátiprocentní slevou,“ řekl ředitel kanceláře náměstka generálního ředitele pro osobní dopravu Radek Dvořák ve firemním časopise Českých drah Železničár. „Tento systém je běžný skoro ve všech oborech dopravního a spotřebitelského průmyslu, ale národnímu dopravci dosud chyběl. A určitě nabízí větší potenciál oslovení zákazníků než tříprocentní sleva, kterou jsme pro nákupy přes e-shop dříve nabízeli,“ dodal.

Na české železnici nabízí věrnostní program zatím pouze Leo Express se svoji kartou Leo Smile Club. Kromě načítání bodů za jednotlivé jízdy a slevy na jízdenku mají její držitelé například zdarma Kofolu.

Současné zlevnění znamená i zajímavý posun v cenách na nejkonkurenčnější trase v Česku mezi Prahou a Ostravou. České dráhy tím zlevnily nejlevnější jízdenky na 180 korun. 

Na stejné trase přitom RegioJet nedávno zvýšil ceny u některých typů jízdenek až o 52 korun. Jde především o zdražení maximálních cen, které firma nasazuje na vlaky ve špičce. Nejdražší jízdné RegioJetu dosáhlo 472 korun za jízdenku v byznys třídě z Prahy do Ostravy. „Zdražili jsme dva prémiové tarify ve špičkách, což je pětina spojů. Zlevnili jsme naopak spojení Praha - Zábřeh a Praha - Olomouc mimo špičky,“ řekl šéf RegioJetu Radim Jančura. Firma zvýšila i ceny ve špičce na trase do Košic o více než 140 procent. Týká se to ale jen pátečních a nedělních spojů.