Třiapadesátiletý Dušek se stal poprvé předsedou odborů v roce 1995. "Myslím, že jsem nejen odvedl spoustu práce, ale jsem připraven ji ještě odvést. Myslím, že to ti lidé pochopili a že mi věří," řekl Dušek po volbě.
Od doby, kdy byl Dušek poprvé zvolen předsedou, se stal jedním z nejvýraznějších odborových předáků. Při jednáních s vedením drah a ministerstva dopravy si získal pověst tvrdého vyjednavače. I díky tlaku jeho organizace došlo ve vedení Českých drah k řadě personálních změn.
Duškova specialita - výhrůžky stávkou
Pouhý měsíc po nástupu do čela drážních odborů přiměl Dušek hrozbou stávkové pohotovosti vládu tehdejšího premiéra Václava Klause nejen ke zvýšení platů a jmenování nového ministra dopravy, ale také ke slibu pozastavit transformaci železnice.
Taktiku hrozby stávkou používá Dušek při jednáních opakovaně, je schopen jí hrozit skoro každý měsíc. Svou první stávku svolal v únoru 1997, kdy železničáři skutečně práci na pět dní zastavili.
V roce 1998 byl Dušek zvolen do dozorčí rady Českých drah, odkud byl vládou po dvou letech odvolán kvůli stávce, již organizoval a která podle vlády poškodila dobré jméno podniku.
Ostrá slova i činy
Pro slova Dušek nechodí daleko. I proto se musel před pěti lety po nařízení soudu omluvit redaktorovi České televize a bývalému mluvčímu drah Ondřeji Vaňkovi, o kterém prohlásil, že se nechal uplácet. Loni byl policií Dušek zadržen za poškození závory na parkovišti u ministerstva dopravy.
Kritiku odborářských kolegů sklidil za nákup malé vodní elektrárny, a také když vyšlo najevo, že ještě jako člen dozorčí rady koupil od drah desetihektarový pozemek.
Dušek dříve pracoval jako vlakvedoucí, průvodčí, výpravčí.