Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drážní úřad odstavil rychlík GW Train. Strojvedoucímu chyběly papíry

  17:25aktualizováno  17:25
Hned druhý den provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem musí čelit soukromý dopravce GW Train Regio problémům. Drážní úřad zakázal jízdu jednoho z pondělních spojů kvůli tomu, že strojvedoucí firmy neměl podle kontroly všechna potřebná povolení.

Na trať Plzeň-Most vyjel první soukromý rychlík společnosti GW Trans Regio (11. prosince 2016). | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Kontrolu a její výsledek potvrdil náměstek ředitele Drážního úřadu Ondřej Fanta. „Byl to neohlášený státní dozor, který souvisel se startem nového dopravce. Kolegové při kontrole zjistili, že strojvedoucí nemá seznání s tratí a nepovolili mu další jízdu s vlakem,“ řekl Fanta.

Kontroloři nastoupili do rychlíku v Žatci a v Plzni zkontrolovali strojvedoucího. V dokumentech chybělo ale potvrzení o tom, že proběhlo seznání s tratí. „Je to naše administrativní chyba. Seznání u něj proběhlo, což má potvrzené i na kartě zaměstnance u nás. Ale zapomněl jsme to uvést i v jeho osvědčení, které měl u sebe,“ řekl Robert Krigar, majitel GW Train Regio.

Fotogalerie

Seznání trati musí absolvovat pro trať každý strojvedoucí. Potvrzuje tím, že zná situaci na trati a organizaci provozu.

GW Train Regio rychlík v 10:05 zrušil. „Museli jsme vlak nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se vám omlouváme,“ uvedl dopravce na svých stránkách.

Mezi oslovenými drážními odborníky se ale objevují i názory, že Drážní úřad překročil pravomoc. Jde o to, zda seznání platící vždy jeden rok musí mít strojvedoucí u sebe. „Je to administrativní chyba, která nijak neohrožuje bezpečnost provozu. Jde to bez problémů zjistit přímo u dopravce,“ míní drážní expert Jan Šatava. Podle něj je GWTR výjimkou, že uvádí přímo u osvědčení i tratě, kde strojvedoucí mohou jezdit. „Většina dopravců to řeší tím, že napíšou, že platí v celé síti SŽDC a s odkazem na kartu strojvedoucího, kterou má zaměstnavatel,“ dodal Šatava.

GW Train Regio začal jezdit na trase od neděle. Provoz rychlíků si u něj objednalo ministerstvo dopravy. Firma nabídla v soutěži na provoz výrazně nižší cenu, než dosud platily Českým drahám. Soutěž sice antimonopolní úřad zrušil, ministerstvo ale využilo možnosti podat nabídku přímo.

Soukromý dopravce vyjel na trať o víkendu:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Vlak Deutsche Bahn Intercity Express ICE na trati Berlín - Mnichov (14. června...
Česká firma uspěla s dvěma projekty pro náročné německé železnice

Jedinou firmou ze střední a východní Evropy, která získala certifikaci k projektování železničních staveb v Německu, se nově stala česká společnost Sudop...  celý článek

Silničáři začali na dálnici D1 s likvidací nelegální reklamy (9. října 2017).
Od dálnic zmizely první billboardy. Odstranili i legální, tvrdí majitel

Silničáři začali odstraňovat na dálnicích první nelegální billboardy. Jako první odstranili poutače na D1 na Vysočině a ve středních Čechách. . Začali na D1 na...  celý článek

Samořiditelné Audi A7
Další bonus samořiditelných aut? Povinné ručení zlevní, míní odborníci

Pojišťovny se připravují na pokles škod a změnu pojistek. Autonomní vozy totiž méně bourají. Pokud nyní ročně způsobí škodu pět vozidel ze sta, pak v budoucnu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.