Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Drážní úřad odstavil rychlík GW Train. Strojvedoucímu chyběly papíry

  17:25aktualizováno  17:25
Hned druhý den provozu rychlíků mezi Plzní a Mostem musí čelit soukromý dopravce GW Train Regio problémům. Drážní úřad zakázal jízdu jednoho z pondělních spojů kvůli tomu, že strojvedoucí firmy neměl podle kontroly všechna potřebná povolení.

Na trať Plzeň-Most vyjel první soukromý rychlík společnosti GW Trans Regio (11. prosince 2016). | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Kontrolu a její výsledek potvrdil náměstek ředitele Drážního úřadu Ondřej Fanta. „Byl to neohlášený státní dozor, který souvisel se startem nového dopravce. Kolegové při kontrole zjistili, že strojvedoucí nemá seznání s tratí a nepovolili mu další jízdu s vlakem,“ řekl Fanta.

Kontroloři nastoupili do rychlíku v Žatci a v Plzni zkontrolovali strojvedoucího. V dokumentech chybělo ale potvrzení o tom, že proběhlo seznání s tratí. „Je to naše administrativní chyba. Seznání u něj proběhlo, což má potvrzené i na kartě zaměstnance u nás. Ale zapomněl jsme to uvést i v jeho osvědčení, které měl u sebe,“ řekl Robert Krigar, majitel GW Train Regio.

Fotogalerie

Seznání trati musí absolvovat pro trať každý strojvedoucí. Potvrzuje tím, že zná situaci na trati a organizaci provozu.

GW Train Regio rychlík v 10:05 zrušil. „Museli jsme vlak nahradit autobusem, přičemž došlo ke zpoždění vyššímu než 60 minut. Za vzniklé problémy se vám omlouváme,“ uvedl dopravce na svých stránkách.

Mezi oslovenými drážními odborníky se ale objevují i názory, že Drážní úřad překročil pravomoc. Jde o to, zda seznání platící vždy jeden rok musí mít strojvedoucí u sebe. „Je to administrativní chyba, která nijak neohrožuje bezpečnost provozu. Jde to bez problémů zjistit přímo u dopravce,“ míní drážní expert Jan Šatava. Podle něj je GWTR výjimkou, že uvádí přímo u osvědčení i tratě, kde strojvedoucí mohou jezdit. „Většina dopravců to řeší tím, že napíšou, že platí v celé síti SŽDC a s odkazem na kartu strojvedoucího, kterou má zaměstnavatel,“ dodal Šatava.

GW Train Regio začal jezdit na trase od neděle. Provoz rychlíků si u něj objednalo ministerstvo dopravy. Firma nabídla v soutěži na provoz výrazně nižší cenu, než dosud platily Českým drahám. Soutěž sice antimonopolní úřad zrušil, ministerstvo ale využilo možnosti podat nabídku přímo.

Soukromý dopravce vyjel na trať o víkendu:

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

Ojetin v českých autobazarech přibývá. Nejoblíbenější jsou škodovky

Ilustrační snímek

Nabídka ojetých aut v tuzemských autobazarech a inzerci za první pololetí vzrostla na 490 068 vozů, což je téměř o 50...

Z nebe bude přeplněná dálnice. Provoz se zdvojnásobí, tvrdí studie

Ilustrační snímek

Za dvacet let bude křižovat oblohu více než dvojnásobný počet letadel. V nové studii Global Market Forecast to odhaduje...

Těžké kamiony ničí podle Ťoka české silnice. Chce snížit limit nákladu

Ilustrační snímek

Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) chce snížit maximální limit pro hmotnost nákladu kamionů na silnicích. V Česku lze...

Najdete na iDNES.cz