Jmenování Koláře, který skončil v květnu v čele SŽDC, potvrdil ministr dopravy Antonín Prachař. Kolář nahradí Jiřího Hanuše, kterého Prachař odvolal minulý týden. Prachař už dříve uvedl, že do čela chce zkušeného profesionála a odborníka.
Kolář chce podle svých slov pozvednout prestiž Drážního úřadu. „Budu navrhovat novou organizační strukturu i nový systém odměňování,“ řekl Kolář. Podle něj je dosud role Drážního úřadu zbytečně podceňovaná.
„Pokud máme Drážní úřad posílit a vytvořit z něj regulátora dráhy, musíme mít ve vedení organizace člověka s manažerskými schopnostmi, který tuto funkci bude schopný zvládnout. Pan Kolář mi předložil ze tří kandidátů nejpřesvědčivější plán změn na Drážním úřadu. Cenná je i jeho zkušenost ze SŽDC, která připravuje stavební projekty na železnici,“ uvedl Prachař.
Kromě něj se o místo šéfa Drážního úřadu ucházeli jeho bývalý ředitel Pavel Kodym a současný provozně-technický náměstek Ondřej Fanta.
Kromě něj se o místo šéfa Drážního úřadu ucházeli jeho bývalý ředitel Pavel Kodym a současný provozně-technický náměstek Ondřej Fanta.
Drážní úřad je sice velikostí rozpočtu nesrovnatelný s jeho předchozím působištěm, papírově jde ale o velmi mocný úřad. Rozhoduje například o licencích pro dopravce a schvaluje i samotnou infrastrukturu SŽDC, velký vliv má také na schvalování nových vozidel k provozu na české železnici. „Je to nejmocnější razítko na železnici,“ připouští Kolář. Do budoucna jeho vliv může ještě posílit: čím dál častěji se mluví o vzniku nezávislého regulátora, který by řešil nástup konkurence na železnici.
Kolář působí na železnici prakticky od dob studií. Z výpravčího se postupně vypracoval až na šéfa osobní dopravy v Českých drahách, naposledy byl generálním ředitelem SŽDC.