Letadlo označované za další revoluci v létání, především díky nižší spotřebě paliva, stále čeká na svůj první let u komerčních aerolinií. Firma už v lednu oznámila posunutí dodávek z letošního května na leden 2009.
Boeing navíc minulý týden oznámil, že předělá část letounu oproti původním plánům. "Je běžné, že při vývoji letadla se objeví potřeba zlepšení některých dílů, a to zažíváme i u modelu 787. Masivní testování potvrdilo, že většina našich návrhů je v pořádku, ale našli jsme i některé nedostatky," uvedla firma v tiskovém prohlášení.
Konkrétně jde o problém tzv. centroplánu, tedy místa, kde je křídlo upevněno k trupu letadla. Na prvních šesti letadlech, která se staví v továrně v Everettu ve státě Washington, muselo dojít k výměně dílů, další se už vyrábí podle nově odsouhlasené změny.
Boeing nechtěl říci, zda výměna těchto dílů povede k dalšímu zpoždění, někteří zákazníci s tím už počítají. Mezi ty největší patří australské aerolinky Qantas a leasingová společnost ILFC. Právě její šéf Steven Udvar-Hazy upozornil na to, že leden 2009 je zřejmě příliš optimistická varianta. Deníku Financial Times řekl, že zpoždění bude nejméně šest měsíců.
Někteří zákazníci se tak mohou dostat do problémů: s letadly počítali při svých plánech na expanzi a ty teď musí odkládat. "Začali jsme jednat ohledně výše kompenzací a o možné náhradě za nedodaná letadla, která měla být hotova po roce 2011," citoval deník The Daily Telegraph mluvčího Virgin Atlantic Paula Charlese.
První letadlo má dostat japonská All Nippon Airlines, celkem má Boeing na stroj už přes devět set objednávek. V Česku má jeden letoun objednaný Travel Service.