Další Dreamliner v Praze. Pro lety do Soulu jej nově zařadila Korean Air

  14:37aktualizováno  14:37
Další společnost oznámila, že od konce letošního října bude pod jejich barvami na ruzyňské letiště létat Dreamliner. Letoun Boeing 787-9 společnosti Korean Air bude na trase z Prahy do Soulu třikrát týdně ve třech třídách převážet až 269 cestujících.

Boeing 787-9 Dreamliner společnosti Korean Air. | foto: Korean Air

Nebude se jednat o první Dreamliner, který z letiště Václava Havla během zimní sezóny bude létat – již v srpnu společnost Qatar Airways oznámila, že od 28. října bude pravidelně vysílat svůj Dreamliner na trase z Dauhá (psali jsme zde).

KVÍZ: Poznáte Concorde od Tupoleva? Otestujte se ve znalostech letadel

Korean Air tímto tahem potvrzuje rostoucí oblibu pražského letiště. „Jsme velmi rádi, že můžeme cestujícím mezi Prahou a Soulem představit nejmodernější letoun z naší flotily. Pevně věřím, že Dreamliner pozitivně přispěje k upevnění pozice Korean Air v Praze, která zároveň patří mezi nejoblíbenější evropské destinace,“ sdělil Yeong Ho Choe, generální manažer letecké společnosti Korean Air pro střední a východní Evropu.

„Využití Boeingu 787-9 Dreamliner v Praze bude odpovídat našemu odpovědnému přístupu k udržitelnému rozvoji, především řešení hlukové zátěže z leteckého provozu,“ řekl Václav Řehoř, předseda představenstva Letiště Praha. Jde totiž o jedno z nejtišších letadel současnosti.

Dreamliner je unikátní

Konstrukce Boeingu 787-9 Dreamliner je unikátní. Jde o první komerční letadlo, jehož trup je vyroben z materiálů na bázi uhlíkových vláken. To značně snižuje jeho hmotnost, díky čemuž spotřebuje přibližně o 20 % méně paliva než starší modely. To znamená i nižší produkci emisí.

Fotogalerie

I interiér letounu se od toho, co pasažér běžně vidí v jiných letadlech, liší. Celý ho osvětluje nejnovější LED technologie, která se mění podle toho, jaké je venku počasí a jaká je denní doba. 

Namísto plastových rolet, obvyklých v jiných letadlech, je navíc každé okno vybaveno tlačítkem pro ztmavení či zprůhlednění skla.

Letadlo má šest sedadel první třídy, osmnáct sedadel business třídy a 245 míst v ekonomické třídě. Z Prahy bude pravidelně odlétat v pondělí, ve středu a v sobotu v čase 18:30.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Zdržovací taktika Kapschi málem vyšla. Chyběly dva měsíce, tvrdí Ťok

Ilustrační snímek

Od dalšího prodloužení mýtné smlouvy s Kapschem dělily Česko dva měsíce, zdůvodnil potřebu rychle uzavřít smlouvu s...

Ťok proti aktivistům. Za každou námitku proti výstavbě mají složit 50 tisíc

Asfaltér Josef Horák pracuje jako řidič finišeru na dostavbě dálnice D8 u...

Aktivisté někdy napadají výstavbu dálnic a silnic „kobercově“, námitky podávají proti všemu a zdržují tím výstavbu....



Najdete na iDNES.cz