Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Druhý adventní víkend přilákal do obchodů o třetinu více lidí

  17:48aktualizováno  17:48
Druhý adventní víkend přilákal do obchodů až o třetinu více lidí, než je běžné během roku. V pátek a v sobotu nakupovali zejména cukrovinky k Mikuláši, celý víkend pak byly v kurzu suroviny na pečení cukroví a vánoční dárky.

Předvánoční nákupy přinášejí obchodníkům dlouho očekávané tržby | foto: Monika Tomášková, Monika Tomášková,  MF DNES

„Proti minulému víkendu jsme zaznamenali nárůst počtu zákazníků o 17 procent, tržby vzrostly až o 30 procent,“ uvedl ředitel komunikace společnosti Ahold Libor Kytýr.

Prodejny v rámci maloobchodního řetězce Albert podle něj nepocítily meziroční úbytek zákazníků ani snížení objemu nákupů. Spíše se měnila jejich struktura a lidé například více kupovali privátní značky.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Uplynulá sobota a neděle byly podle mluvčího řetězce obchodů s elektronikou Proton-Euronics Bohuslava Komína co do tržeb i počtu zákazníků srovnatelné s minulým rokem.

„Proti předchozímu víkendu jsme zaznamenali nárůst zhruba o deset procent. Po dlouhé době to byl jeden z těch lepších víkendů,“ dodal. Hitem mezi vánočními dárky podle něj zůstávají od loňska LCD televize, které jsou ale letos až o třetinu levnější. Mezi drobnějšími spotřebiči výrazně vzrostl zájem o domácí pressovače, ale i holící strojky a epilátory.

Do Teska na dárky i potraviny

V hypermarketech Tesco stoupl podle mluvčí Evy Karasové prodej jednotlivých druhů zboží až o 50 procent.

„Zákazníci nejvíce nakupovali dárky a potraviny. Největší zájem je o hračky, oděvy, elektroniku, drobné elektro a kosmetiku. Z potravin zákazníci nejvíce nakupovali cukrovinky, mandarinky, banány a ořechy na Mikuláše, a vše, co je třeba na pečení,“ uvedla.

Specialitou letošních Vánoc je nástup slev v mnoha obchodech ještě před svátky. „Oproti loňsku jsme rozšířili sortiment o zboží s nižší cenou. Připravili jsme i větší akční nabídky. Do akčních nabídek zařazujeme více zboží a slevy jsme prohloubili až o 50 procent,“ potvrdila Karasová.

Obchodníci po zkušenosti z minulých let očekávají, že s blížícími se svátky nápor nakupujících dále poroste. Vyvrcholit by měl o Zlaté neděli. Další nával pak očekávají po Vánocích, kdy lidé začnou tradičně vyhledávat zlevněné zboží.

Vánoce do deseti tisíc

Podle průzkumu GE Money Bank každý Čech za vánoční dárky letos utratí v průměru 6276 korun. Za jídlo, pití, stromeček a další položky utratí Češi v průměru 3463 korun. Více než dvě třetiny z nich hodlají letos utratit stejnou částku jako v loňském roce. - o průzkumu čtěte více zde

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Obchodní ředitel řetězce COOP Josef Plesník
Vzpomínky na JZD nám škodí, mladé družstva nelákají, říká šéf COOP

COOP letos slaví 170 let. Na velký večírek to však nevypadá. Obce nechávají obchody zavřít a mladí se do družstevničení nehrnou. Až 800 prodejen může být brzy...  celý článek

Západní vstup do haly byl v den slavnostního otevření nazdoben prapory i...
Amazon před Vánoci hromadně nabírá, práci tu dostane 2 500 brigádníků

Americký internetový prodejce Amazon v tuzemsku v předvánoční sezoně nabere 2 500 nových sezonních pracovníků. V České republice aktuálně pro společnost...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.