(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Výrobce kondomů Durex kupuje producenta dětské výživy, cílí na Čínu

  • 20
Společnost Reckitt Benckiser, která vyrábí kondomy Durex, koupí amerického výrobce dětské výživy Mead Johnson Nutrilion. Britové si od obchodu za 16,6 miliardy dolarů, v přepočtu přes 421 miliard korun, slibují, že pomůže v jejím růstu na čínském trhu, kde po opuštění politiky jednoho dítěte strmě roste poptávka po umělém mléce.

Mead Johnson vyrábí dětskou kojeneckou výživu pod značkou Enfamil. Společnost loni utržila 3,7 miliardy dolarů, v přepočtu přes 93 miliard korun, napsal server BBC. Firma se v roce 2009 oddělila od výrobce léků Bristol-Myers Squibb a má velký tržní podíl v Latinské Americe a v Asii, tedy v regionech s rychle rostoucí populací (více o čínské poptávce po umělém mléce čtěte zde).

Reckitt Benckiser za jednu akcii Mead Johnson zaplatí 90 dolarů, což představuje zisk 29 procent ve srovnání se závěrečnou cenou akcií z minulého týdne, den předtím, než Reckitt svůj zájem o koupi společnosti oznámil. Hodnota dohody, která zahrnuje i dluh Mead Johnson, je 17,9 miliardy dolarů.

Reckitt má tržní hodnotu kolem 48 miliard liber (1,5 bilionu korun) a vyrábí paletu spotřebního zboží, od kondomů Durex, přes čistící prostředky Cillit Bang, produkty pro péči o nohy Scholl až po léky proti bolesti Nurofen. Jeho aktivity v oblasti potravinářství jsou však nízké a firma nevlastní žádný majetek v oblasti dětské stravy, napsala agentura Reuters.

V poslední době se Reckitt výrazně zaměřuje na produkty související se zdravím. Akvizice má pomoci firmě stát se lídrem v oblasti produktů pro zdraví spotřebitelů. Dohodu ještě musí schválit akcionáři obou společností a regulátoři.

,